Ik geloof ook niet in Jezus, want “geloven” ligt naar mijn gevoel en observatie aan de basis van alle ellende in de wereld. Zo hebben heel wat mensen in bijvoorbeeld Hitler, Stalin, Ayatolla Khomeini, Mao Tse Tung, aan de pausen en hun dogma’s of aan Obama geloofd. Wat dat geloof gebracht heeft en brengt, hoef ik hier niet verder uiteen te zetten.
Ook vandaag de dag geloven velen nog wat er in de krant staat of op TV gezegd wordt, in wat de leiders van hun religie, land of politieke partij, de directies van hun bedrijven of wat hun levenspartners beloven en vertellen. Als we dat “geloven” nader onder de loep nemen dan gaat het hier om het “aannemen van de ideeën of uitspraken van anderen, zonder te hebben onderzocht of die beweringen wel kloppen”. De juistheid daarvan is natuurlijk pas achteraf vast te stellen. Vandaar dat op zijn minst wel enige voorzichtigheid op voorhand geboden is bij het benaderen van informatie, zo lijkt mij. Vaak begon ik mijn seminars dan ook met de deelnemers te vragen me vooral niet te geloven, maar de aangeboden informatie toe te passen om zelf te kunnen vaststellen of een en ander voor hun al dan niet werkte.
Ik beschouw mezelf als een volstrekt ongelovige. Natuurlijk heb ik vroeger ook geloofd. Dat was een leerrijke ervaring die ik voor geen geld had willen missen, want het heeft me getoond, dat “geloven” me vanaf een zeker punt niet verder brengt.Integendeel, het lag aan de basis van heel wat teleurstellingen en de daarmee verbonden pijn. En dit inzicht was voor mij uiterst belangrijk want het heeft tot een ware doorbraak geleid.
Die doorbraak was mijn besluit met “geloven” te stoppen. Mijn uitgangspunt was en is nog steeds, open zijn voor nieuwe informatie maar kritisch blijven door te onderzoeken of het klopt wat beweerd wordt. Zo ben ik uit de illusie van het geloof in de werkelijkheid van de ervaring gestapt. Daarom heb ik ook opgehouden met te oordelen over informatie die ik tegen kom. Mijn reactie is veelal: “Wel ja, we zullen wel zien wat er van terecht komt”. Aan de andere kant, hoe beter het contact met mijn ziel functioneerde hoe meer ik intuïtief aanvoelde wat waar en niet waar is. Het is een direct, absoluut weten waarbij geen enkele twijfel bestaat en wat niet via het verstand tot stand komt. Het niet meer op voorhand oordelen over informatie heeft er ook toe geleid om mensen niet meer op hun gedrag te be- of te veroordelen, maar ze gewoon te aanvaarden zoals ze zijn, met hun sterke en zwakke aspecten. Daarmee laat je ook alle verwachtingen ten aanzien van anderen en van jezelf los. Dat, zo leerde ik, voorkomt automatisch alle teleurstellingen, veel pijn en brengt veel meer vrijheid in je leven.
Er was een tijd dat ik geen antwoord had op de vraag of reïncarnatie wel of niet bestaat. Voor mezelf moest ik eerlijk toegeven, dat ik het gewoon niet wist. Daarbij sloot ik het bestaan ervan ook niet uit. Vele jaren later, toen ik de energieën begon te zien en mezelf zag in andere levens werd de vraag door mijn ervaring vanzelf beantwoord.
In plaats van in een God te geloven begon ik Zijn en Haar werkelijkheid in mijn dagelijks leven te ervaren. Ik schrijf hier “Zijn” en “Haar” omdat ik die Goddelijke Mannelijke en Vrouwelijke Aspecten ook heb waargenomen, in en buiten mezelf.
Toen ik begon met mediteren werd ik er in het begin enkel rustig en vredig van. Naderhand begon ik de energieën steeds beter waar te nemen, eerst door de verschillende frequenties te voelen en later ook door ze te zien. Langzamerhand begon ik mijn eigen Licht te zien en dat van andere mensen maar ook de blokkades, die de energieën beletten om vrij te kunnen stromen in ons systeem. Ik begon te begrijpen, dat wat we in werkelijkheid zijn, ons Licht is, onze Liefde is en dat al het andere tot de illusie van de dualiteit behoort.
Door tijdens mijn meditaties steeds dieper in mijn eigen Licht af te dalen begon ik waar te nemen, dat mijn Licht deel uitmaakt van het, laat ik het maar Universele Licht noemen. Ik begon letterlijk te zien dat mijn Licht ook onvoorwaardelijke Liefde is en Bewustzijn. Zo kon ik mijn individueel Bewustzijn, mijn individueel Licht en Liefde waarnemen en tegelijkertijd zien dat dit alles deel uitmaakt van een eindeloos veld van Licht, Liefde en Bewustzijn. Je kunt het vergelijken met een golfje zijn in een oceaan, waarbij je bewust bent van je eigenheid en daarbij tevens jezelf als het geheel ervaart, want er zijn geen grenzen meer. Je kunt dan niet meer waarnemen waar jezelf ophoudt en de rest van het Licht, Liefde en Bewustzijn begint. Het een gaat in het ander over. Hier heerst enkel nog absolute eenheid. En dat is, wat God is, namelijk alles wat er is, eenheid. Zo heb ik het waargenomen, zo heb ik het ervaren.
Door je te verbinden met je eigen Licht, verbind je je met je ziel. De zetel van de ziel is het hart, is de hartchakra. Dat kan ieder zelf vaststellen door je door meditatie te trainen in het zien van de energieën. Dan kun je zelf waarnemen wat werkelijk is en wat niet. En alles wat tot de werkelijkheid behoort, blijft, terwijl alles in de dualiteit, die de meeste mensen voor de werkelijkheid houden, altijd een begin en een einde kent. Daarom noem ik dat de pseudo-werkelijkheid. Het ene moment lijkt het alsof iets het eeuwige leven heeft en dan poef en er is niets meer van over.
Die pseudo-werkelijkheid heb ik ook in al zijn facetten ervaren. De kern daarvan is de illusie van gescheidenheid. Het idee van ik ben hier en jij ben daar en met jou heb ik niets te maken en God bevindt zich op zo’n ongelofelijke afstand van mij dat ik dat sowieso niet benaderen kan. De werkelijkheid beleven laat zien dat we onverbrekelijk met elkaar en met de Bron verbonden zijn. Er zijn geen grenzen. Door het krijgen van enig inzicht in de werkelijkheid beseffen we steeds meer dat de dualiteit een gigantisch toneelspel is waarin ieder een bepaalde rol speelt, maar daarbij vergeten is dat het om een rollenspel gaat. Vergeten is daarbij dat de werkelijkheid zich ergens anders bevindt en toch Hier en Nu is. De werkelijkheid voor onze neus wordt gewoon over het hoofd gezien.
Zo kunnen we ons door te mediteren trainen in het zien en in het ervaren van de werkelijkheid. En door het waarnemen van de werkelijkheid begrijpen we steeds beter de mechanismen van de dualteit, de illusie van goed en kwaad, de illusie van het afgescheiden zijn.
Vanuit de werkelijkheid zien en begrijpen we dat “goed” en “kwaad” niet echt bestaan, maar dat de dingen niet alleen gewoon zijn zoals ze zijn, maar dat er ook een goede reden bestaat, waarom ze zijn zoals ze zijn.
Nu kunnen we de werkelijkheid niet benaderen via ons verstand. En daarom is het ook heel juist dat je om de werkelijkheid te kunnen waarnemen gespeend moet zijn van elk menselijk denken. Je moet daarvoor namelijk je verstand volledig uitschakelen en enkel via je gevoel de dingen benaderen. Onze diepste gevoelens komen direct uit onze ziel en deze tracht op deze wijze met ons te communiceren. De taal van de ziel is onze intuïtie, de ziel tracht ons te benaderen door onze gevoelens. Maar velen kunnen de ziel niet verstaan omdat ze constant “menselijk denken”. Vele mensen zullen, als ze eerlijk zijn, inderdaad moeten toegeven dat ze constant aan iets denken. Welnu deze ononderbroken trein van gedachten in onze geest blokkeert het kanaal met onze ziel. Dan zijn we inderdaad enkel op de beperkende mogelijkheden van ons verstand aangewezen.
Het verstand heeft nog steeds de leiding in het leven van een mens met een dualistisch bewustzijn. Er is een tijd geweest waarin ik geen flauw idee had van wat intuïtie betekent. Ik leefde volledig via mijn verstand. Ook weer zo’n waardevolle ervaring die me getoond heeft dat dit me niet werkelijk verder brengt. Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar alternatieven. Nu kan ik wel het een met het ander vergelijken. Ik heb ervaren dat het verstand slechts tot op een bepaalde hoogte werkt. Ik heb ervaren dat het verstand een instrument is dat als het verkeerd wordt begrepen en toegepast ons op dwaalwegen brengt. Het verstand is immers het instrument van ons ego. En het ego leeft bij de gratie van het geloof in de dualiteit.
Ik begrijp heel goed dat het practisch onmogelijk is om vanuit een dualistisch bewustzijn te begrijpen waar ik het hier over heb. Je kunt pas echt iets begrijpen, als je het ook hebt meegemaakt. Daarom kan ik meditatie ook van harte aanbevelen omdat dit tijdelijk de gedachten in de geest stillegt en we dan de stem van onze ziel kunnen horen, die ons via gevoelens, ideeën en impulsen de weg wijst. De ziel is namelijk volledig op de hoogte van ons levensplan en daarom zijn haar aanwijzingen ook voor honderd procent in harmonie met dat levensplan. Zo begrijpen we tenslotte dat alleen onze ziel ons kan vertellen wat we moeten doen, of wat we beter laten. En als we dan weten wat we moeten doen, alleen dan schakelen we ons verstand in om de beste manier te vinden hoe we dat kunnen omzetten, hoe we dat kunnen realiseren. Door ons bewust door onze ziel te laten leiden groeit er ook een zeker vertrouwen in het Leven zelf. Ik schrijf hier Leven met een hoodletter omdat het voor mij synoniem is met God, met de Bron van Alles wat Is. Het Leven is God en God is het Leven. Dat vertrouwen in het Leven, dat vertrouwen in de werking van God in ons leven, dat vertrouwen in onze eigen Goddelijkheid, die zekerheid dat ons niets toevallig kan raken en dat alles wat ons raakt op dat moment het beste is wat we kunnen meemaken wordt volgens mijn interpretatie het best benaderd door het Engelse woord “faith”, of het Franse woord “foi”. Dat in tegenstelling tot respectievelijk “believe” of “croyance”.
Door te stoppen met te geloven, ook door te stoppen met geloven in God en Jezus heb ik hun werkelijkheid in mijn leven kunnen ervaren en letterlijk kunnen zien. Tijdens de jarenlange scholing door en mijn communicaties met Jezus ben ik nog altijd zowel open als kritisch, ook ten aanzien van Zijn uitspraken. Ik geloof niet wat Hij zegt, maar ik acht het inmiddels wel hoogst waarschijnlijk dat het klopt omdat ik door ervaring achteraf in de meeste gevallen heb kunnen vaststellen dat Hij de waarheid zei. En in zoverre ik dat (nog) niet heb kunnen constateren, wacht ik gewoon af, acht het waarschijnlijk maar geloven doe ik het niet.
Zo waarschuwde Hij mij voor mijn vertrek naar het Heilige Land. Hij liet doorschemeren dat het weer behoorlijk heftig zou worden en zei zelfs dat ik veel moed moest hebben om er deze keer heen te gaan en dat ik heel sterk im mijn schoenen moest staan om een en ander te kunnen verwerken. Dit, omdat het risico bestaat, zo zei Hij, dat je eraan onderdoor gaat. Maar, zo voegde Hij er aan toe: “Als je gaat, dan kan dat diepe healing voor je betekenen”. Mijn gevoel, dus mijn ziel liet me weten, dat ik er zonder meer naar toe moest. En al dat heftige wat mogelijk, of waarschijnlijk naar me toe zou komen, dat nam ik op voorhand op de koop toe. Ik ben bewust van mijn eigen kracht en kan ondertussen wel tegen een stootje.
Welnu, heftig werd het. Ik ben ginder overvallen en beroofd en werd nadien nog ziek ook. Natuurlijk waren er ook heel wat bijzonder vreugdevolle ervaringen. Wat het heftige betrof: ik had er geen moeite mee. Ik heb het geaccepteerd als iets wat ik moest ervaren als deel van mijn persoonlijke evolutie. Door zo in het leven te gaan staan ben ik een heel stuk vrijer geworden. Er is nog maar weinig wat mij van mijn stuk kan brengen, wat mijn innerlijke vrede kan verstoren. En dat komt ook door te begrijpen dat mijn eigen ziel, dus ik zelf vanuit een hoger bewustzijn, kies voor al mijn ervaringen, voor alles wat er op mijn weg komt. Ik neem volledige verantwoordelijkheid voor alles, wat er met mij gebeurt. Toeval bestaat er niet voor mij.
Door de samenwerking met Jezus is Zijn aanwezigheid in mij ook steeds sterker geworden. Daar ik de energieën kan zien, zie ik ook Zijn aanwezigheid groeien, als Licht, maar ik zie Hem ook in mij in een menselijke vorm. Jezus was overigens de eerste om het Christusbewustzijn te bereiken. Nu is het zo, dat dit Christusbewustzijn in elk mens aanwezig is, het behoeft enkel geactiveerd te worden.
Orthodoxe gelovigen sluiten alles uit, wat niet in hun” heilige boeken” staat. Vele zogenaamde wetenschappers ontkennen het bestaan van dat, wat door hun bekrompen methoden niet kan worden vastgesteld, niet kan worden gemeten. Beide groepen leven volledig via hun menselijk denken, via hun verstand, dus uiteindelijk via hun geloof.
Jezus zegt, haat roept haat op, woede schept woede. Het vechten tegen iets geeft juist meer energie en dus meer kracht aan dat wat je wilt veranderen. Vechten is verliezen, zo Jezus. Door de eeuwen heen hebben we bevochten wat ons niet aanstond. We hebben haat met haat, woede met woede en vernietiging met vernietiging beantwoord. Si vis pacem, para bellum. Wil je vrede, bereid je dan op oorlog voor, zo werd en wordt er nog steeds gedacht en gedaan. Maar wat heeft ons dat in al die duizenden van jaren gebracht? Vrede? Jezus komt met een alternatief: vergeven (zie mijn vorige bijdrage). Waarom zouden we dat niet uitproberen? Al het andere heeft toch gefaald?
Samenvattend zou ik dit willen zeggen. Het hangt gewoon van een keuze af. Of je bent nog tevreden met via je verstand te functioneren en dan zeg ik, ga daar vooral mee door. Je hebt beslist die ervaring nog nodig. Of je bent aan de grenzen van die benadering gestoten en je verlangt naar meer. In het laatste geval raad ik aan te mediteren, dat opent het kanaal met je ziel die dan geleidelijk de leiding van het verstand, van het menselijk denken kan overnemen. De meest simpele methode van mediteren: Sluit je ogen, adem enkele keren diep en langzaam in en uit. Ontspan daarbij zoveel mogelijk en concentreer je dan op je ademhaling. Sla het ademen gade. Dat stopt het rondcirkelen van de gedachten in je hoofd en luister, luister naar je ziel. Doe dat ten minste gedurende 20 minuten en elke dag. Succes ermee. Wees niet ontmoedigd als je de stem van je ziel niet meteen kunt horen. Oefening baart kunst.
Elias, medium voor Christus Healing- en Transformatielicht.
http://www.elias-medium.info/NL/
elias@elias-medium.info
Wat een brain fuck Elias, je schrijft hier je relaas met achter elk gras sprietje een addertje.
Laat de mensen met rust, niet roeren in hun zijn en wezen, we komen er zonder jou ook wel achter waar de echte kracht zich bevind, in ons zelf natuurlijk, en één ieder op zijn Eigen wijze.
Je doet me denken aan die priesters die in Africa de vrouwen met trillende handen de bustehouders om deden, hypokriet gezwam!
Beste Elias,
Ik dank je hartelijk voor je goddelijke en individuele inspiratie. Jouw kosmische boodschap doet mijn ziel denken en VOELEN aan de boodschap van Rumi.
I looked in temples,
Churches, & mosques.
But I found the Divine within my Heart
– Rumi-
Nogmaals hartelijk dank voor het delen van je wijze woorden en eigen eraringen, want die zorgen ervoor dat mijn EGO ten ondergaat en op weg is naar zelf destructie, echter het is aan mij zelf om dit proces te voltooien.
EGO is the biggest enemy of humankind
Saludos y abrazos,
Polder Pablo
Ps. Vergeet deze reactie so soon as possible ten behoeve van je individuele libertad/vrijheid
Er zijn Schrijvers die het nog slegter zien, kom op EGO is the biggest enemy of humankind, ja misschien zijn ze er, maar zeker niet allemaal !
Ziek gepraat op weg naar zelf destructie, dat is wat je wil, ik zou zeggen moet je doen.
Mensen die zo spreken, hebben het ware leven niet begrepen, dit leven is ook in de allerzwaarste leef omstandigheden, te leven, de vlinders Vliegen voor iederéén !
Het leven is je maar éénmaal gegeven, en het is maar kort, dus besteed het goed !
Door te mediteren maakt men zich geen bewustzijn eigen. Laat dit vooral duidelijk zijn! Wat het wel kan doen is een tijdelijk middel zijn om tot je eigen bewustzijn, je gevoel, je Moederschap te komen. Wanneer men dit heeft ervaren hoeft men al niet meer te mediteren want dat is dan gewoon herhaling. De sterkte komt om het bewust te krijgen in je eigen dagbewustzijn en van daaruit te handelen. Dat is de Ware Kracht en door steeds op een stoel te zitten mediteren laat zien dat men het nog niet heeft begrepen. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die zich jarenlang hebben opgesloten in kloosters en weet ik veel waar nog allemaal en maar mediteren. Prachtige ervaringen beleefd enz.. en dan komen ze terug in deze westerse wereld en daar gaat al het mooie want men staat nog niet sterk in het dagbewustzijn (zwakte van persoonlijkheid) om bij zichzelf te blijven en van daaruit te handelen. Mooie voorbeelden zijn bv. Eckhart Tolle en Jeff Foster. Ze hebben in het begin alles gedaan, vooral Jeff, totdat ze erachter kwamen dat ze gewoon rustig en beheerst hebben te leven in het Nu en de rest volgt vanzelf.
Niks mis mee wanneer men voelt om te mediteren maar op een gegeven moment komt men er achter dat het niet hoeft en er betere manieren zijn om werkelijk bewustzijn eigen te maken door bv. je medemens te ondersteunen wanneer hij/zij op je pad komt. Dit is veel meer waard dan mediteren ooit kan en zal betekenen ivm. het eigen maken van bewustzijn. Ook dienen we het denken niet te onderschatten want het denken maakt ons uniek tegenover al de rest van het leven dus denk goed en handel daarna en je trekt je boven alle meditaties uit.
Het menselijke denken, het ego, is ook niet het probleem. Het is alleen hoe we het gebruiken. Voor het goede(bewuste) of voor het slechte(onbewuste)? Kiezen we voor het goede en handelen we daarna doen we veel meer dan mediteren ooit voor ons kan doen en iemand die denkt waarlijk geestelijk te denken hier op aarde houdt zijn/haar eigen maar voor de gek want zou dit het geval zijn dan liep men hier niet meer rond want dan zegt het leven, GOD, je dat je volgende stadium is aangebroken en evolueer je gewoon verder…
THE MEDITATION EFFECT
[url]http://divinecosmos.com/start-here/davids-blog/1123-boston[/url]
In this 25-minute show, which only ended a half-hour ago as I write this sentence, I described how 50 different scientific studies have confirmed the Meditation Effect is real.
7000 people get together and meditate — and global terrorism goes down by 72 percent.
Similarly dramatic decreases were seen in war, fatalities and violent crime.
Even if skeptics want to argue about whether or not this is “real,” the fact is that all other variables have been ruled out — including weekends, weather, holidays, et cetera.
This effect has been documented in numerous peer-reviewed publications, including the Journal of Offender Rehabilitation.
–David Wilcock–
How TV and Sports Are Used to Control You and What You do
[url]http://youtu.be/KlMTHteiMGg[/url]
Beste KeZa,
volkomen mee eens, gewoon of ongewoon bewust denken, en bewust leven, maakt alles om je heen sterker en mooier.
[quote]In this 25-minute show, which only ended a half-hour ago as I write this sentence, I described how 50 different scientific studies have confirmed the Meditation Effect is real.
7000 people get together and meditate — and global terrorism goes down by 72 percent.
Similarly dramatic decreases were seen in war, fatalities and violent crime.
Even if skeptics want to argue about whether or not this is “real,” the fact is that all other variables have been ruled out — including weekends, weather, holidays, et cetera.
This effect has been documented in numerous peer-reviewed publications, including the Journal of Offender Rehabilitation.[/quote]
Juist en men stopt met mediteren en het effect neemt af…
Dus brengt het in mijn ogen geen ‘blijvend’ effect, geen blijvend bewustzijn want bewustzijn ‘is’ en wat ‘is’ kan niet meer weggaan en is dan ook blijvend van aard.
Mediteren is in mijn ogen dan ook een tijdelijk middel om tot rust te komen en vanuit die rust kan men de dingen helderder gaan zien maar wanneer het ‘drukke’ dagdagelijkse leven weer op de voorgrond komt…floep en tis weer vliegen en het onbewuste gaat weer gewoon door, terwijl wanneer men waarlijk bewust zou zijn kan er geen afname vastgesteld worden.
Ivm. ‘bewustzijn werkelijk eigen maken’: wanneer men ‘werkelijk’ een hoger bewustzijn ‘werkelijk’ bezit, heeft eigen gemaakt, dan kan dat bezit niet meer weggaan of afnemen.
Ja natuurlijk jenne want men kan niet iets zichtbaars positiefs bereiken zonder erover te mediteren. Mediteren hier in de zin van denken, denken, overdenken naar het goede toe en zo die goede gedachten verstoffelijken in een goede daad.
Mediteren op een stoel is dus goed om tot rust te komen maar daarna dient men
toch ook in het dagdagelijkse leven tot de positieve daad te komen of zonder die daden heeft mediteren weinig zin.
Bewustzijn is enkel eigen te maken door aanvaarding, hoofdbuiging, bij zichzelf te blijven en van daaruit het goede te doen. Ook al wordt je getrapt, uitgescholden… dan
nog goed blijven denken over al het leven. Wanneer men dit kan en in rust steeds bij zichzelf kan blijven, is in mijn ogen de Kunst want het kan goed zijn dat waneer men het goed heeft, heerlijk kan mediteren maar wanneer er iets minder leuks op je pad komt…pppffffft en daar ga je al weer op je gezicht.
Maar ieder wil doen wat hij/zij rust, een goed gevoel, geeft en hoort daar nog mediteren, zonder denken, bij dan is dat ook goed. Ieder is nu eenmaal niet hetzelfde in zijn persoonlijkheid en maar goed ook want dat zou pas saai zijn :zzz
[quote name="KeZa"][quote]In this 25-minute show, which only ended a half-hour ago as I write this sentence, I described how 50 different scientific studies have confirmed the Meditation Effect is real.
7000 people get together and meditate — and global terrorism goes down by 72 percent.
Similarly dramatic decreases were seen in war, fatalities and violent crime.
Even if skeptics want to argue about whether or not this is “real,” the fact is that all other variables have been ruled out — including weekends, weather, holidays, et cetera.
This effect has been documented in numerous peer-reviewed publications, including the Journal of Offender Rehabilitation.[/quote]
Juist en men stopt met mediteren en het effect neemt af…
Dus brengt het in mijn ogen geen ‘blijvend’ effect, geen blijvend bewustzijn want bewustzijn ‘is’ en wat ‘is’ kan niet meer weggaan en is dan ook blijvend van aard.
Mediteren is in mijn ogen dan ook een tijdelijk middel om tot rust te komen en vanuit die rust kan men de dingen helderder gaan zien maar wanneer het ‘drukke’ dagdagelijkse leven weer op de voorgrond komt…floep en tis weer vliegen en het onbewuste gaat weer gewoon door, terwijl wanneer men waarlijk bewust zou zijn kan er geen afname vastgesteld worden.
Ivm. ‘bewustzijn werkelijk eigen maken’: wanneer men ‘werkelijk’ een hoger bewustzijn ‘werkelijk’ bezit, heeft eigen gemaakt, dan kan dat bezit niet meer weggaan of afnemen.[/quote]
Ha die GZ-broeder KeZa,
Mijn eigen bevindingen betreft meditatie komen overeen met Elias bijdrage. En niet alleen tijdens de meditatie heeft de transcendentale bewustzijnstoestand een positief effect op mijn gemoedstoestand maar ook in mijn dagelijks leven als ik mij onder mijn medemensen bevindt. Ik raad het je aan om het zelf uit te proberen, echter dat is jouw eigen vrije keus. Tevens ervaart ieder het leven op zijn eigen wijze. Jij bent verknocht aan de boeken van Jozef, maar ik moet je eerlijk bekennen, na het lezen van enkele pagina’s heb ik de pdf weer terug geplaatst in de digitale map, want mijn hart ging niet echt stralen van Jozef zijn materie en gelukkig zijn er genoeg andere boeken die dat geluksgevoel wel in mij opwekken en Gnosis bevatten. Maar nogmaals bedankt voor je bijdrage. En Ghost adventures blijft mij wel boeien. Ik ben wel na het derde seizoen een tijdje gestopt met het waarnemen van de bevindingen van Zack, Nick en Aaron, want teveel van één onderwerp is niet als gelukzalig te omschrijven. Echter sinds deze week weer gestart bij seizoen vier en inmiddels heb ook ik alle afleveringen van GA middels jouw tip gedownload en daar ben ik je nog steeds zeer erkentelijk voor. Van de week nog met een schilder over GA en GZ gesprokken en van gedachtes gewisseld, was zeer boeiend en inspirerend zeker de verhalen over zijn paranormaal begaafde zus.
Enneh hieronder staan enkele wetenschappelijke bevindingen betreft meditatie, want het geluksgevoel en de permanente goddelijke gemoedstoestand welks meditatie bij mij opwekt, wilde ik als techneut toch verklaard zien hebben middels wetenschappelijk experimenten met wel in achtnemende dat wij met de huidige stand van de wetenschap nog maar heel weinig kunnen verklaren en zeker betreft het goddelijk aspect van het leven. Maar de onderstaande bevindingen wil ik graag met jou delen en ik laat het aan jouw over wat jij ermee doet of ervan vindt, because I adore the freedom of choice and the freedom of speech.
De uitkomst van een onderzoek welks is uitgevoerd in de jaren zestig door de Amerikaanse fysioloog Robert Keith Wallace is:
De transcendentale toestand, die zich kort na het begin van de meditatie voordoet, gekenmerkt wordt door een toename van de alfagolven-activiteiten in de frontale en centrale hersenkwabben. Men kwam toen voor het eerst met natuurwetenschappelijke methoden de veranderingen in lichaam en geest op het spoor die tijdens de meditatie fasen optreden.
Uit slaap- en droomonderzoeken weet men dat zich in deze beide bewustzijnstoestanden belangrijke ontstressingsprocessen voltrekken en spanningen van de dag verwerkt kunnen worden. Met name in een bepaalde fase van diepe slaap, die per nacht vier of vijf keer twintig minuten lang optreedt, worden onze hersenen zeer actief. De oogappels bewegen plotseling snel heen en weer, alsof ze een imaginaire pingpongbal volgen. De slaaponderzoekers noemen die de REM-fase, Rapid Eye Movement.
Zo blijken meditatieve toestanden ook te werken. Ze zijn geschikt om diepgewortelde stresssymptomen op te lossen en dragen ertoe bij lichaam en te ontspannen en te herstellen. Tijdens de transcendentale toestand gebeurt echter aanzienlijk meer dan in droomfase. De regelmatige alfagolven duiden erop dat ons bewustzijn tijdens de meditatie klaarwakker is. Het constante alfaritme breidt zich al enkele minuten na het begin van de meditatie uit over de middenhersenen en de voorhoofdskwab en heeft daar een harmoniërende uitwerking en wordt ook wel als isomorfisme omschreven. In de harmonie van de alfagolven (gewoonlijk 8-9 Hertz) gebeurt iets wat sommige wetenschappers met verbazing vervult: de trillingen betrekken de gewoonlijk minder actieve hersenhelft erbij en waardoor de processen in beide hersenhelften worden gesynchroniseerd.
Dat is belangrijk, want de linkerhersenhelft die bij de mens dominant is, is volgens de meest recente inzichten verantwoordelijk voor het analytisch-logisch denken. In de rechterhersenhelft verlopen de creatief-abstracte processen; daar schijnt de intuïtie, de toegang tot fijnere bewustzijnstoestanden gelokaliseerd te zijn.
Na een hele reeks van onderzoekingen neemt dr. Bernard Glueck aan dat tijdens een bepaalde fase van de meditatie enkele miljarden hersencellen in de rechterhersenhelft bij het actieve netwerk worden betrokken. Als deze veronderstelling juist is, kan daarmee de expansie van de bewuste waaktoestand en van het vermogen tot verwerking worden verklaard.
Meditatie kan dus de hersenen op talrijke positieve manieren beïnvloeden. De fysieke gevolgen van even ergens rustig zitten en je op je innerlijk concentreren blijken onvoorstelbaar veel omvattend te zijn.
Het heeft lang geduurd voor dit raadsel werd opgelost in het Westen. De onderzoekers moesten opboksen tegen de westerse aanname dat meditatie een mystieke of op zijn best een religieuze praktijk was. Tegenwoordig beseffen de onderzoekers echter dat door meditatie zowel de prefrontale cortex – de zetel van het hogere denken – wordt geactiveerd als ook de vrijlating van neurotransmitters wordt gestimuleerd, met inbegrip van dopamine, serotonine, oxytocine en hersenopiaten. Al deze stoffen, die van nature in de hersenen voorkomen, kunnen we koppelen aan verschillende aspecten van geluk. Dopamine heeft een kalmerende uitwerking; serotonine wordt verbonden aan en groter gevoel van eigenwaarde; oxytocine wordt inmiddels als het genotshormoon beschouwd (met hogere concentraties wanneer iemand xexueel opgewonden is); opiaten zijn de lichaamseigen pijnstillers die onder het roesgevoel veroorzaken dat sporters na een zware inspanning kennen. Als we door meditatie een hogere concentratie van dit soort neurotransmitters teweeg kunnen brengen, ligt het voor de hand dat meditatie ook een doeltreffender manier moet zijn om de predispositie van de hersenen voor geluk te beïnvloeden. Er bestaat geen enkel (artificieel) geneesmiddel dat gelijktijdig de gecoördineerde vrijlating van al deze stoffen kan choreograferen.
Enneh KeZa in tegenstelling tot encounters met ET’s of UFO’s, ben je met meditatie niet afhankelijk van (groene) buitenaardsen en of wetenschappers, je hoeft je alleen ervoor open te stellen en met veel doorzettingsvermogen handelen en vooral je EGO de nek omdraaien, welks niet in zijn geheel zal plaatsvinden, want als je een tijdje niet meer mediteert komt de EGO weer in je opdagen.
Keza ik wens je veel verkenningsplezier tijdens je tijdelijke aardse manifestatie om weer terug te keren in GZ. En ik ga nu zelf weer de REM-fase opzoeken en beleven :-).
Saludos y abrazos,
Polder Pablo
Hoi Pablo,
[quote] Ik raad het je aan om het zelf uit te proberen, echter dat is jouw eigen vrije keus.[/quote]
Zelf heb ik een tijd aan meditatie gedaan en het klopt dat je er beter door voelt en zelf heb ik ook een bepaalde unieke ervaring gehad in de korte tijd dat ik echt leeg was maar dit is maar van korte duur of men dient iedere dag te mediteren en daar prikt het bij mij omdat ik dit zie als een illusionaire toestand omdat ik nu weet dat wanneer ik dat goede gevoel waarlijk heb eigen gemaakt het vanzelfsprekend wordt in mijn dagbewustzijn zonder meditatie. De Kunst is om je zo goed te voelen zonder meditatie door natuurlijk te denken vanuit mijn dagbewustzijn. Voelen en denken zijn dan één terwijl wanneer men mediteerd is er van denken niet zoveel sprake. Het gevoel komt dan meer op de voorgrond en voelen zonder denken is ook niet te bedoeling want denken is een belangrijke eigenschap om ons gevoel verder omhoog te trekken. Zonder denken is er geen omhoog gaan, geen evolutie, mogelijk omdat men dan steeds in het eigen bezit blijft zitten dat men tot zover al heeft eigen gemaakt terwijl er
nog zoveel treden omhoog zijn en met alleen mediteren komt men er in mijn ogen niet. De Kunst is dus om het gevoel wat men heeft tijdens meditatie ook steeds in dagbewustzijn te voelen maar dan samen met het denken op één lijn.
[quote]Jij bent verknocht aan de boeken van Jozef, maar ik moet je eerlijk bekennen, na het lezen van enkele pagina’s heb ik de pdf weer terug geplaatst in de digitale map, want mijn hart ging niet echt stralen van Jozef zijn materie en gelukkig zijn er genoeg andere boeken die dat geluksgevoel wel in mij opwekken en Gnosis bevatten.[/quote]
Kun je echt iets vertellen over een boek door een paar pagina’s ervan te lezen? Het Blik is kinderlijk geschreven en diegene die hiervoor ‘al’ het beetje gevoel hebben zullen de Ware Liefde voelend gaan zien dat verscholen ligt tussen en in de regels. We moeten eerst weer kinderlijk leren denken want we zijn en blijven kinderen. Intellectueel denken is nog maar menselijk denken en daarmee kan je geen ware geestelijke boeken in mijn ogen gaan aanvoelen. Het menselijke denken dient eerst afgelegd te worden om zo open en onpartijdig te kunnen waarnemen. Zelf denk ik ook nog menselijk hoor maar wanneer ik die boeken lees stel ik mij open en volg ik hun ervaringen hier op aarde en aan Gene Zijde en dan pas ga je achter de onvoorwaardelijke rechtvaardige Liefde ervan komen. Tja het is kunstig geschreven en er zit dan ook een opbouwing in en men kan niet verder evolueren zonder eerst bij het begin te beginnen. Ik en alle lezers hebben hier hun hoofd in te buigen maar jammer genoeg gaan de meeste deze boeken na een tijdje toch weer terug menselijk analyseren en is het mooie gevoel weg. Volg Christus en dan kan je ook niet zeggen dat Hij intellectueel voelt, denkt en spreekt. Hij spreekt met weinig woorden (eenvoud) en daarmee spreekt Hij boekdelen zonder alle woorden ervan werkelijk te benoemen. Hoe gaat zijn spreekwoord ook alweer: eerder een kameel door het oog van de naald dan een rijke de hemel behaald en zo ook met ‘laat de kinderkes tot Mij komen’ want eerder de eenvoudige (simpele) van geest doet minder slecht of tenminste de kans is een stuk kleiner dan de intectuele van geest die denkt dat hij het weet en denk goed te doen terwijl het net andersom is en zo staat de simpele dan ook dichter bij een trede hoger en zo ook dichter bij Hem want Liefde is niet ingewikkeld intectueel te benoemen.
[quote]want het geluksgevoel en de permanente goddelijke gemoedstoestand welks meditatie bij mij opwekt[/quote]
Mediteer eens een tijdje niet en kijk dan eens of die toestand permanent is. Is dat zo dan zegt dat veel meer over je ware bewustzijnstoestand in het Nu want als je dat kan zonder te mediteren dan pas kan je begrijpen wat ik probeer aan te reiken.
[quote]Uit slaap- en droomonderzoeken weet men dat zich in deze beide bewustzijnstoes tanden belangrijke ontstressingspr ocessen voltrekken en spanningen van de dag verwerkt kunnen worden. Met name in een bepaalde fase van diepe slaap, die per nacht vier of vijf keer twintig minuten lang optreedt, worden onze hersenen zeer actief. De oogappels bewegen plotseling snel heen en weer, alsof ze een imaginaire pingpongbal volgen. De slaaponderzoeke rs noemen die de REM-fase, Rapid Eye Movement.
Zo blijken meditatieve toestanden ook te werken. Ze zijn geschikt om diepgewortelde stresssymptomen op te lossen en dragen ertoe bij lichaam en te ontspannen en te herstellen. Tijdens de transcendentale toestand gebeurt echter aanzienlijk meer dan in droomfase. De regelmatige alfagolven duiden erop dat ons bewustzijn tijdens de meditatie klaarwakker is. Het constante alfaritme breidt zich al enkele minuten na het begin van de meditatie uit over de middenhersenen en de voorhoofdskwab en heeft daar een harmoniërende uitwerking en wordt ook wel als isomorfisme omschreven. In de harmonie van de alfagolven (gewoonlijk 8-9 Hertz) gebeurt iets wat sommige wetenschappers met verbazing vervult: de trillingen betrekken de gewoonlijk minder actieve hersenhelft erbij en waardoor de processen in beide hersenhelften worden gesynchroniseerd.
Dat is belangrijk, want de linkerhersenhel ft die bij de mens dominant is, is volgens de meest recente inzichten verantwoordelij k voor het analytisch-logi sch denken. In de rechterhersenhe lft verlopen de creatief-abstra cte processen; daar schijnt de intuïtie, de toegang tot fijnere bewustzijnstoes tanden gelokaliseerd te zijn.[/quote]
Ja en dat is zo logisch als wat omdat de meeste, ik ook nog ;), nog niet waarlijk natuurlijk kunnen denken. Door dit onnatuurlijke denken creëren wij spanning, stress, enz.. en dit is dan ook niet gezond. Door nu ons denken terug te trekken door meditaite laten wij in onze hersenen de spanning, opgebracht door onze eigen wil, los en zodoende komt er ont-spanning.
En als je waarlijk het analytische logische menselijke denken kunt loslaten dan zouden normaal gezien de woorden van Gene zijde je Hart willen raken want er staat je dan niets in de weg om de reine klaarte ervan aan te voelen. Kinderlijk denken is denken zonder dat analytisch-logisch denken en dat heb je jammer genoeg (nog) niet gekund blijkbaar met die wijsheid van GZ maar hé ieder zit ook eenmaal in zijn/haar eigen unieke gevoelSwereld dus dit is ook alweer logisch te begrijpen 🙂
[quote]Na een hele reeks van onderzoekingen neemt dr. Bernard Glueck aan dat tijdens een bepaalde fase van de meditatie enkele miljarden hersencellen in de rechterhersenhe lft bij het actieve netwerk worden betrokken. Als deze veronderstellin g juist is, kan daarmee de expansie van de bewuste waaktoestand en van het vermogen tot verwerking worden verklaard.
Meditatie kan dus de hersenen op talrijke positieve manieren beïnvloeden. De fysieke gevolgen van even ergens rustig zitten en je op je innerlijk concentreren blijken onvoorstelbaar veel omvattend te zijn.
Het heeft lang geduurd voor dit raadsel werd opgelost in het Westen. De onderzoekers moesten opboksen tegen de westerse aanname dat meditatie een mystieke of op zijn best een religieuze praktijk was. Tegenwoordig beseffen de onderzoekers echter dat door meditatie zowel de prefrontale cortex – de zetel van het hogere denken – wordt geactiveerd als ook de vrijlating van neurotransmitte rs wordt gestimuleerd, met inbegrip van dopamine, serotonine, oxytocine en hersenopiaten. Al deze stoffen, die van nature in de hersenen voorkomen, kunnen we koppelen aan verschillende aspecten van geluk. Dopamine heeft een kalmerende uitwerking; serotonine wordt verbonden aan en groter gevoel van eigenwaarde; oxytocine wordt inmiddels als het genotshormoon beschouwd (met hogere concentraties wanneer iemand xexueel opgewonden is); opiaten zijn de lichaamseigen pijnstillers die onder het roesgevoel veroorzaken dat sporters na een zware inspanning kennen. Als we door meditatie een hogere concentratie van dit soort neurotransmitte rs teweeg kunnen brengen, ligt het voor de hand dat meditatie ook een doeltreffender manier moet zijn om de predispositie van de hersenen voor geluk te beïnvloeden. Er bestaat geen enkel (artificieel) geneesmiddel dat gelijktijdig de gecoördineerde vrijlating van al deze stoffen kan choreograferen.[/quote]
Maar tonen deze bevindingen ook aan dat je ermee bewustzijn eigen maakt? Dat is het waar het mij om draait. Dat je er beter in je vel door gaat voelen is een duidelijk feit maar doe het eens niet en kijk dan eens of het effect blijft. De bedoeling is om harmonisch stand te houden zonder enige vorm van techniek buiten het harmonische natuurlijke denken en wanneer men dit heeft eigen gemaakt en van daaruit handelt, dan kan je zeggen dat je waarlijk bewustzijn hebt eigen gemaakt. Maar er zijn er nog maar weinige op aarde die zich steeds voor 100% zo standt kunnen houden.
Een klein stukje van een ervaring van Jozef aan Gene Zijde. Dit was een plaats waar er vele bidden en mediteren maar toch stil blijven staan en daarna een paar voorbeeldjes van kernvragen en antwoorden die men zelf heeft te vinden door eigen onderzoek, zodat men zichzelf begint te leren kennen en al het leven om ons heen:
‘Kunt gij bidden?’
Daarop kon hij geen antwoord geven en hij sloeg zijn ogen neer.
De broeder van de sferen legde zijn hand op zijn schouder en zei:
‘Zie mij aan, broeder. Zij hier leren bidden. Op aarde baden zij tot hun
God, doch daar in dat leven voelden en dachten zij anders. Hier moet
men alles diep doorvoelen, dan eerst gaat men in het gebed over. Maar
de één vraagt om persoonlijkheid, de ander om gaven en toch is dit de
weg niet.
Omdat ik in uw ziel lees en u ken, zeg ik u: ‘Tracht uzelf te leren kennen.
Daal af in de duisternis en help anderen.’
Op deze wijze zullen zij er nooit komen en jaren, neen eeuwen zullen
er voorbijgaan. Voortdurend bidden en mediteren zij, doch in niets
komt er verandering. Zij blijven zoals zij zijn. In het leven moet men
zich schatten eigen maken en dat is dienen en voor anderen iets te zijn,
wat aan deze zijde mogelijk is. Doch wanneer er iets in u ligt dat brandt,
dat u een halt toeroept, is er maar één weg om u daarvan te kunnen
bevrijden. Het is een genade, die alleen God u schenken kan.
Als gij ernstig wilt, voortdurend bidt en in uzelf nagaat wat te moeten
doen, is dat mogelijk. Dan kan het zijn dat God u die genade schenkt.
Verder kan ik u daarvan niets vertellen noch duidelijk maken, dan alleen
dat het mogelijk is om op aarde terug te keren. Om dit alles echter te
kunnen aanvaarden, daar zijt gij nog niet ver genoeg voor. Toch ligt dit
voor u open, wanneer God het wil.’
‘Waarom ben ik nog niet ver genoeg?’
‘Weet gij wat onder uw eigen sfeer leeft? Kent gij het leven op aarde
en weet gij van uw aardse leven wat af? Kent gij al de ellende op aarde
en aan deze zijde? Is uw probleem niet het probleem waar duizenden
mee rondlopen? Vragen allen niet waarom en waarvoor? Voelt gij hun
ellende? Weet gij waarvoor gij op aarde waart en hebt gij uw aardse leven
begrepen? Hebt gij de gaven die u zijn geschonken op de wijze zoals het
behoort gebruikt? Wist gij daar iets van dit leven?
Leer dat alles eerst kennen en begrijpen. Daal af, zeg ik u en kom tot
uzelf. Dan eerst kunt gij mij dergelijke vragen stellen, doch dan is het
niet meer nodig en weet gij zelf hoe het is en hoe het moet. Dan komt
dat wonder in u en zal God uw gebed verhoren omdat gij bereid zijt te
dienen. Maar een ernstige taak kan men u thans nog niet geven, want
gij zoudt eronder bezwijken. Eeuwen zullen er voorbijgaan voor gij zult
ontwaken en dan zult gij, zoals zij hier, van voren af aan moeten beginnen.
Dezen zijn niet te overtuigen, hoe gaarne ik ook hun ogen zou willen
openen. Hoor, hoe zij bidden! Toch zijn zij niet wakker. Allen slapen
hun diepe geestelijke slaap, maar eens zullen zij ontwaken en dan
geschiedt wat ik zei.
Het leven vraagt onze ganse persoonlijkheid. Wie het leed der aarde
kent en zich van zijn eigen leven bewust is, weet wat er kan geschieden,
wat God aan al Zijn kinderen geven kan. Wanneer u maar ernstig wilt
en van uzelf overtuigd zijt, dan daalt dit wonder in u af. Dan is er iets
in u bewust, dat gij alleen van God kunt ontvangen. Geen ander weet
het dan alleen gij. In u is dit wonder, want uw gebed werd verhoord.
Maar kom met mij naar buiten, daar heb ik u nog iets te zeggen.’
Tezamen gingen zij naar buiten en de broeder zei: ‘Zie omhoog, zie
links en rechts en daar beneden u. Hier, waar gij zijt, is de eerste sfeer,
daar rechts boven u, het heelal en daar beneden de duisternis. Leer dat
alles eerst kennen. Daarna het leven op aarde en zie hoe de mens zoekt
en hoor hoe zij vragen, ‘waarom en waarvoor.’ Toets dan uw leven aan
dat van hen en denk, mediteer dag en nacht. Dan zult u ontwaken, is er
voortgang mogelijk en leert gij bidden. Eerst dan kan God u geven wat
gij gaarne zoudt willen en dat een grote genade betekent wanneer gij dit
ontvangt. Tracht u dus het leven aan deze zijde en dat op aarde eigen te
maken. Vraag om bewustwording. Zie door alles heen en behaal deze
graad van zien en voelen. Dat is wijsheid in de geest. Het kan lang duren
eer dit wonder geschiedt, maar ik zal u helpen. Ik kan u helpen door
voor u te bidden, omdat ook in mij die gevoelens zijn. Ik verlang zoals
gij en zal dus voor u bidden.’
Daarna keek de broeder hem aan en vroeg: ‘Zoudt gij willen dienen?’
‘Ja, met hart en ziel.’
‘Welnu, ik wacht op u. Wanneer gij eenmaal zover zijt, zullen uw
ogen opengaan en zult gij mij leren kennen. Wij allen zullen bidden en
Hun handen sloten ineen en toen loste de broeder van de sferen voor
ons op. Toch hoorden wij hem nog zeggen: ‘Hij, uw vriend en broeder,
weet wie ik ben, doch vraagt niets, ook hij kan u niet antwoorden. Eens
moogt gij vragen stellen en zullen uw ogen opengaan. Dan leert gij mij
en hem, die uw vriend en broeder is en vele anderen kennen. Dan zult
gij de betekenis van deze ontmoeting begrijpen…
[quote]want als je een tijdje niet meer mediteert komt de EGO weer in je opdagen[/quote]
Dat is al een teken dan men nog ‘iets’ mist om steeds bewust in deze toestand te blijven en van daaruit verder te handelen. De bewuste aan GZ liggen niet steeds neer om te mediteren omdat ze weten dat ze daarmee stil blijven staan want alleen de dienende Liefde evolueert…
Iedereen geloofd…..
Of het nu in god is of in het stipje waar de waar de wereld mee begon waar de atheist in gelooft.
Dan nog het geloven in je zelf ( god of christus bewustzijn).
Maar dit is allemaal voorzegd.
Nu hoor je vaak ik geloof wel maar ze weten totaal niet waar in .
Of ze doen er zo hoogdravend over.
Men betwist elkaar over de echtheid van hun geloof of dit nu in god is of de nieuwe New Agers ze denken allemaal de waarheid in pacht te hebben.
NU ik geloof ook dat de wereld gemaakt is door een opperwezen ( god ) want na een explosie is er nog nooit iets ontstaan uit zichzelf alleen een woestenij.
Mischien lachen de geletterden zoals het heet mij uit.
Maar misschien : wie het laatst lach lach en best.
@ Reqin,
mooi geschreven en gedeeltelijk waar, je laatste zinnen over explosie en woestenij, hhmmm, of dat zo is gelovig ik niet.
De mens levend en wonend, heeft geen behoefte aan één geloof, wel aan geloven, niet echt duidelijk waar in.
Ik leef mijn hele leven al zonder en met geloven, heen en weer gekaatst tussen en door mijn gevoelens.
Een twijfelaar dus, ja of een zoekende, als ik schilder of teken wacht ik altijd op de vonk, die me de weg wijst, ik weet alleen nooit of het de goede weg is.
[quote name="KeZa"][quote]Na een hele reeks van onderzoekingen neemt dr. Bernard Glueck aan dat tijdens een bepaalde fase ……. [/quote]
Ha die KeZa,
zoals ik al begon in mijn eerste schrijven gericht aan jou, ga ik af op mijn eigen ervaringen uit de praktijk zoals ik altijd doe in het leven. En ik moet je zeggen dat bij mij mediteren heel waardevol is voor mijn gemoedsrust en om het goddelijke in het leven te mogen beleven. En wat een ander zijn bevindingen zijn, dat is haar of zijn eigen beleving en dat is heel persoonlijk en dat is niet alleen met religie maar met alle aardse belevenissen, althans dat is mijn ervaring en mischien beleef jj dat weer anders.
Ik ben ook geen zendeling – of missionaristype om een ander mijn wil of belevingen op te leggen en ik ben een groot aanhanger van onafhankelijkheid en het respecteren van de vrijheid van en voor ieder individu.
En voor mij zelf ga ik altijd af op mijn eigen ervaringen en bevindingen en m.b.t. meditatie zijn mijn eigen bevindingen als positief en goddelijk te omschrijven.
Net zoals b.v. met de boeken van Jozef, bij jou wekt het wel positieve energie op, maar mij laat zijn schrijfwerk koud en doet het helemaal niks met mij, maar jij en ik geloven beiden wel in Gene Zijde en misschien is dat weer voor een ander weer niet te rijmen. Dat vind ik persoonlijk ook goddelijk, dat elke ziel het aardse op zijn eigen wijze beleeft, lang leve de diversiteit en gelukkig lijkt de mens niet op een religieuze robot.
Enneh de ene ziel haalt liever zijn kennis uit boeken, de ander weer uit de praktijk ervaringen, weer ander op basis van alle twee, ect. Zo is het ook met religie, de ene ziel gelooft alleen de koran, de andere ziel de bijbel en ik verkeer in de gelukzalige omstandigheid om de vrije keus te hebben om mijn zoektocht naar de zin en orde van het leven uit alle religies op te doen en daarbij is mijn hart mijn GIDS en niemand anders.
Wat mij wel opvalt is dat elke religie verkondigt dat zij de enigste ware kennis bezit. Als religies/mensen dat al zeggen, dan krijg ik al argwaan en zeker als ze menen te beweren dat wat andere beleven en ervaren niet waar kan zijn. An open mind is a joy for ever. Maar een ieder is vrij om te kiezen en zolang je andere medemensen respecteert en je denkbeelden niet aan een ander oplegt, dan zijn wij als mensheid voor mijn gevoel op weg naar het begin van oneindige en goddelijke vrede. Maar ik ben in deze wel rationalistisch en realistisch in het denken, want ik besef dat de mensheid nog een lange weg heeft te gaan om vrede voor iedereen te bereiken en deze stelling uit ik op basis van mijn eigen ervaringen.
En nu ga ik weer verder met CAD werkzaamheden te verrichten en mijn kennis van het Nederlandse vergunning-stels up to date te houden. De BOR, de Wabo, de Mor, de WRO, ai ai ai caramba ze zijn betreft regeltjes in dit landje echt dolgedraaid en op en top letter-verkenners. Zelfs als je een tak van een boom op je eigen terrein wil afzagen dan moet je een kapvergunning aanvragen en sinds oktober 2010 is de kapvergunning weer vervangen door de omgevingsvergunning. Ach vroeger irriteerde het mijn ziel, maar nu kan ik er kostelijk om lachen en dan ik op zijn latino: ze zijn hier in Holanda un poco loco, althans de lakeien van het koningshuis.
Maar ja Nederland leeft m.b.t. vrijheid sinds de Oranjes de macht naar zich toe trokken als in de middel eeuwen en dat duurt voort tot op het heden. Aan de ene kant is het wel als frappant en surrealistisch te omschrijven dat de Oranje’s een hele natie met hun regime onderdrukken en hun wil opleggen.
De toekomst zal wel uitwijzen hoe lang zij dat vol zullen houden.
Saludos y abrazos,
Pablo
Bewustzijn,Bewust Zijn. Het is geen kwestie van geloof ,maar ervaren ofwel gewaarzijn.
[quote name="KeZa"]Ja /quote]
Hola aloha GZ hermano KeZa,
Een leuke quote van Thoth,
Vertrouw diegenen die de waarheid zoeken, wantrouw hen die beweren het te hebben gevonden.
Saludos divino,
Pablo
Nou, diegene die de waarheid nog zoeken hebben het nog niet gevonden en zo ook nog niet de Waarheid in en van zichZelf en de eerste die het waarlijk heeft eigengemaakt wordt wantrouwt door diegene die nog aan het zoeken zijn. De vraag is wie vertrouw jij? De zoekers of de eerste vinder die het zich heeft eigen gemaakt door eigen bloed en zweet en het dan ook waarlijk kan weten? Er wil toch altijd een eerste zijn…en die is er! 8)
ps: waarlijke Liefde vertrouwt iedereen en diegene die niet te vertrouwen zijn vallen vanzelf af. Daarmee kan Liefde zich onvoorwaardelijk openen en waarnemen wat een ‘ander’ heeft te vertellen zodat de woorden dan ook gevoeld, gewogen, kunnen worden en dan praten we niet over een paar bladzijdekes want dat is weer de betweter in ons die naar boven komt en oordeelt dat het klets is maar is het ook wel werkelijk zo?
Immer een heel leven kan je ook niet uitbeelden, verklaren, door een paar gevoelens hier een paar ervaringen daaruit te bevoelen want daar komt geen mens aan uit en laat staan dat men er waarlijk iets over kan zeggen. Ik geef iedereen het voordeel van de twijfel en ga zelf op onderzoek uit en klikt het niet, wanneer ik er minstens 30-50% van heb onderzocht, dan laat ik het los maar niet eerder omdat ik er dan nog veel te weinig over weet om er een oordeel over te vellen.
In lak’ech
kevin met kleine ‘k’ 🙂
[quote name="KeZa"]Nou, diegene die de waarheid nog zoeken hebben het nog niet gevonden en zo ook nog niet de Waarheid in en van zichZelf en de eerste die het waarlijk heeft eigengemaakt wordt wantrouwt door diegene die nog aan het zoeken zijn. De vraag is wie vertrouw jij? De zoekers of de eerste vinder die het zich heeft eigen gemaakt door eigen bloed en zweet en het dan ook waarlijk kan weten? Er wil toch altijd een eerste zijn…en die is er! 8)[/quote]
Ha die KeZa,
Ik vertrouw alleen degene die de waarheid heeft gecreëerd of eigenlijk IS, want de waarheid is als een begin zonder einde en gelukkig herbergt iedere ziel een zaad van die waarheid, echter of ik die in zijn geheel heb beleefd, zal ik wel constateren in GZ. En tijdens de aardse verkenning zal ik constant blijven onderzoeken en niet verslappen en daardoor weer af te drijven van de waarheid.
Saludos,
Pablo
[quote name="KeZa"]Nou, diegene die de waarheid nog zoeken hebben het nog niet gevonden en zo ook nog niet de Waarheid in en van zichZelf en de eerste die het waarlijk heeft eigengemaakt wordt wantrouwt door diegene die nog aan het zoeken zijn. De vraag is wie vertrouw jij? De zoekers of de eerste vinder die het zich heeft eigen gemaakt door eigen bloed en zweet en het dan ook waarlijk kan weten? Er wil toch altijd een eerste zijn…en die is er! 8)[/quote]
Hallo KeZa,
Heb gedacht, en dit meerdere malen de waarheid van iets gevonden te hebben, maar dan op eens na een zekere tijd ben ik toch weer niet zo zeker.
En soms vraag ik me af wat is waarheid, en hoe bestaat waarheid, en uit wat bestaat het, we hebben er op Argusoog ook veel tijd aan besteed, en dan blijkt voor elk mens, individu betekend het weer iets anders deze/? waarheid.
Je kunt er lang heel lang over fylosoferen, het is een mooi en dankbaar onderwerp, het can be heaven and can be hell.
Tja, er is maar één Waarheid en dat is onvoorwaardelijke liefdevolle rechtvaardigheid. Liefde is kalm maar ook positief assertief wanneer het moet want het mag ook niet de bedoeling wezen dat Liefde over zich heen laat wandelen. Ook niet één persoon kan Waarheid zijn omdat we in de Kern alle één zijn en dan ook allen De Waarheid vertegenwoordigen. Alleen hier op aarde is de Waarheid van ons Allen nog verduisterd.
Ook Jozef was nog niet waarheid want zelf zei hij van zijn eigen dat hij ook nog maar een kreng was maar hij heeft wel heel wat levens voor opgeofferd om zich de belangrijkste taak, na Christus, eigen te maken. Hij was er op de juiste tijd ook een paar duizenden voor en dat is maar een paar milligram aan gevoel hoor. Waar het werkelijk bij hem over gaat is niet over hem persoonlijk maar dat hij werd geïnspireerd door meesters uit de 4de, 5de sfeer (Zelanus & Alcar) en ook zij stonden onder meesters uit de 6de,7de sfeer en die meesters stonden ook weer onder andere totdat het bij het Hoogste aankomt en dat is Christus. De Mentor vanuit het Al en daarmee dat hij de enige is waar de Waarheid in is te vinden want zou dat niet zijn dan kan men gerust aan de oren van Christus trekken want het is immer Zijn Universiteit waar Jozef zich voor heeft gegeven. Jozef was gewoon het doorgeefluikje en de gaven waren in handen van zijn begeleiders (meesters)
Wanneer men dit duidelijk voor ogen heeft dan wordt het opeens helder wat de Waarheid wil zijn maar dan nog maar een heel klein beeldje hoor want ivm. het ons zelf eigen maken en de evolutie van de schepping zelf belevend ondergaan, zijn het nog maar kruimels maar in ieder geval hoeft men geen enkel ander werk meer te raadplegen want op elke vraag die men hier op aarde kan bedenken krijgt men antwoord.
Ik moet zeggen,dat de titel van dit artikel bij mij aanvankelijk even een schop tegen het zere been was.
Maar wat versta je onder geloven/
Als er bedoeld is,dat je niet klakkeloos alles moet geloven,wat er gezegd,dan wel geschreven staat,dan ben ik het daar helemaal mee eens.
En dat bedoelde Elias,toen ik er navraag naar deed.
Bij het lezen van het stuk werd ik alsmaar blijer,en ik voelde van binnen een grote ruimte ontstaan.
Herkenning—vanuit mijn gevoel,mijn intuitie Ook ik heb spirituele ervaringen gehad,voor het eerst toen ik 23 en nogal eenzaam en ongelukkig was. Ineens,tijdens een fietstocht,was het er–ik kan het het beste omschrijven als een gevoel van eenheid met alles–en dan schieten woorden nog tekort.
Die ervaring kwam spontaan,als vanuit het niets;wat wel vaker voorkomt als mensen in een crisis-situatie zitten. Maar ook,als ze wezenloos gelukkig zijn.
Ook ik mediteer al jaren Je kan rust en stilte ervaren,maar als je eerlijk bent,ervaar je in het begin vooral het lawaai van je eigen gedachten. Dat is normaal;observeer ze,alsof het een wolk is,die je ziet wegzeilen. Niet op de gedachten ingaan,gewoon observeren. een andere methode is het tellen van je ademhaling. Iedere keer,als je een gedachte voorbij ziet komen,begin je opnieuw.
Nu,dat is een klus.
Verwacht zeker in het begin geen spectaculaire dervaringen. Het kan voorkomen,en dat is dan fijn,maar daar gaat het niet om . Vooreerst is meditatie een oefening,een discipline,die gewoon volgehouden moet worden. isschien gebeurt er jarenlang niets,maar dat is dan maar zo.Het kan soms stomvervelend zijn,en streef vooral niet naar verlichting. Streef nergens naar. Volgens mij is zelfkennis isschien wel belangrijker…
Het enige,wat telt,is het Hier en Nu,gewoon heel nuchter.Gewoon,dat wat is.
Nu lees ik de commentaren van diverse mensen,en ik word hier zo moe van.
Waarom dan/ Ik lees steeds allerlei citaten van anderen,hetgeen dus weer een activiteit van het verstand,en het ego is…Kijk eens,hoe knap ik ben…. .
Dit verschijnsel nam ik ook vaak waar binnen de vredesbeweging,bij de Novib,waar mensen soms de meest ingewikkelde volzinnen formuleerden. Welnu,ik had het zelfde kunnen zeggen in enkele regels,en met aanmerkelijk meer gevoel.
Gevoel,daar gaat het om. Denken met je hart;zuiverder gezegd luisteren naar je intuitie,dat is je innerlijke stem.
Dit is iets heel anders dan je laten bepalen door je emoties;dat is duidelijk niet de bedoeling.
Emotie is als een fladderende vogel,vol kleur en beweging. Intuitie is als de stilte van een diep meer.Een diep innerlijk weten. Geen twijfel mogelijk,en Elias schrijft het heel duidelijk neer.
Citaten zijn leuk en interessant,maar zijn ook als een je verstoppen voor het echte leven.
Die zegt dit,en die zegt dat,maar…wat zeg jij/
Je hoeft niet alles met iedereen te delen,maar deze site lijkt me behoorlijk veilig.
Zolang je niet vanuit je hart kan schrijven,of dat niet wilt,heb je de kern van het verhaal niet begrepen.
Ik weet niet of ik bij die knappe van Irene hoor maar ik hoop het van niet. Ik weet immer dat ik nog niet knap ben omdat ik weet dat hetgeen ik nu al weet vooral geleend goed is en ik de wijsheid, die erachter steekt, nog heb eigen te maken. Heb er weliswaar al een klein beetje gevoel voor, dit ook versterkt door bepaalde spirituele ervaringen, om de waarheid ervan in te zien en that’s it. Dus ik verbeel me nog niet dat ik er ben want ik loop ook nog zoals jullie hier in deze aardse dimensie rond waar ik nog heb te leren en heb goed te maken.
Hier is nog een klein stukje hoe Jozef over het volgende denkt:
[quote]
De heer Reitsma vraagt: ‘Hoe leer ik mijzelf kennen? Ziedaar de vraag,
die ons voortdurend bezig houdt. Paul Brunton, die dicht naast u
staat, heeft hieromtrent een nieuw boekwerk geschreven, getiteld: ‘De
Geheime Weg’, waarin hij een praktische methode ontsluiert, speciaal
geschikt voor de westerse mens, om zichzelf te leren kennen. Dit proces
noemt hij ‘transfiguratie’. Paul Brunton wil dit bereiken door:
a) zelf-analyse.
b) een dagelijkse tien-minuten-concentratie.
c) een ademtechniek en lichaams-yoga, zoals fakirs, magiërs en yogi’s
dit beoefenen.
Wel moet de toegewijde leerling zijn gedachten en gevoelens onder
controle brengen, wat volgens Paul Brunton, door een sterke wil en de
dagelijkse tien minuten concentratie, in enige jaren is te bereiken.
Daarna treedt, volgens hem, de intuïtie naar voren, die voor de leerling
de weg baant naar z’n Goddelijke ‘ego’. Nu is mijn vraag: Is dit
volgens u in één leven te bereiken?’
Jozef zegt: ‘Hoe gij uzelf leert kennen, leest u in de boeken en dan
bent u er reeds aan begonnen!! Wat weet u nu al niet van uw leven af?
Een massa! En dit heeft Paul Brunton nog niet bereikt; althans hij
kent onze wetten niet en bezit ook geen geestelijk contact. Hij kan
hier neerzitten en luisteren en door de meesters leren. Er zijn geen
geheimen voor de kosmos, de meesters kunnen ons thans het leven
ontleden en daardoor leert gij uzelf kennen!
Wat wilt ge met al die methoden, mijnheer Reitsma, met dat geconcentreer
tien minuten op een dag, bereiken? Niets, als uw concentratie
niet steeds doorgaat, uw leven niet is ingesteld op de boeken.
Gij hebt het veel en duizendmaal gemakkelijker dan hij en al die yogi-
’s en fakirs, omdat wij steeds weer het contact bezitten en zij niet. Ze
moeten dit nu op eigen kracht proberen en komen niet verder dan zij
aan eigen gevoel en bewustzijn bezitten! Dit leest u alweer in de boeken
‘Geestelijke Gaven’.
Zelfanalyse? Doe goed en ge gaat verder en heb lief, wat gij lief kunt
hebben en de sferen van licht staan voor uw leven open. Door de
lezingen van meester Zelanus komt ge reeds in het ‘Al’, doch wilt ge
u nu reeds dat ‘Albewustzijn’ eigen maken? Maak u eerst geestelijk
gevoel eigen, dat is voldoende voor dit leven; hierna het ruimtelijke,
doch dat kent u ook, wij hadden het daar al over; die moeilijkheid
kent u dus! Om te bereiken, waarover Paul Brunton het heeft, vraagt
dertig levens. En dat weet hij ook. Neen, door onze boeken hebben
wij niets meer nodig, omdat de meesters ons de Goddelijke wetten
verklaren, eerst ‘achter de kist’ komt het zich eigen maken van die
levenswetten en ook dat weet u reeds.
En wat wilt ge door een ademhalings-systeem bereiken? Soms geestelijke
verruiming? Geestelijke ontwaking, een hogere liefde? Kom, laat
me niet lachen, dat is allemaal goed voor het Oosten, niet voor ons
leven, omdat wij weten, dat wij er door hard werken en het dienen
moeten komen en door niets anders. Ga dan maar een occulte school
volgen, want dan kunt ge iets leren en dat zijn de occulte wetten.
Doch die houden de meesters voor mijn leven in handen, zij brachten mij
zover en toen wisten wij het! Duidelijk? Dan dank ik u. Ik ga verder.’[/quote]
[quote name="Irene"]Ik moet zeggen,dat de titel van dit artikel bij mij aanvankelijk even een schop tegen het zere been was.
Maar wat versta je onder geloven/
Als er bedoeld is,dat je niet klakkeloos alles moet geloven,wat er gezegd,dan wel geschreven staat,dan ben ik het daar helemaal mee eens.
En dat bedoelde Elias,toen ik er navraag naar deed.
Bij het lezen van het stuk werd ik alsmaar blijer,en ik voelde van binnen een grote ruimte ontstaan.
Herkenning—vanuit mijn gevoel,mijn intuitie Ook ik heb spirituele ervaringen gehad,voor het eerst toen ik 23 en nogal eenzaam en ongelukkig was. Ineens,tijdens een fietstocht,was het er–ik kan het het beste omschrijven als een gevoel van eenheid met alles–en dan schieten woorden nog tekort.
Die ervaring kwam spontaan,als vanuit het niets;wat wel vaker voorkomt als mensen in een crisis-situatie zitten. Maar ook,als ze wezenloos gelukkig zijn.
Ook ik mediteer al jaren Je kan rust en stilte ervaren,maar als je eerlijk bent,ervaar je in het begin vooral het lawaai van je eigen gedachten. Dat is normaal;observeer ze,alsof het een wolk is,die je ziet wegzeilen. Niet op de gedachten ingaan,gewoon observeren. een andere methode is het tellen van je ademhaling. Iedere keer,als je een gedachte voorbij ziet komen,begin je opnieuw.
……[/quote]
Hola señorita Irene,
Al is een ervaring of thesis nog zo mooi met biljoenen letters beschreven, het enigste bewijs wat voor mij telt is om een handeling zelf te onderzoeken en te ervaren in de realiteit en daarbij is alleen mi alma/mijn ziel mijn gids en dus geen ander medemens en ook geen boek van een ander.
De zelf ontdekken van iemands Zelf kan in geen enkele collectieve vorm gebeuren, je kunt het niet doen rond een kampvuur, je kunt het niet doen in de kerken, je kunt het niet doen in denktanks, je kunt het niet doen in bijeenkomsten. Het is een absoluut persoonlijke zaak, in feite kun je het niet eens doen met het gezin en zelfs niet met je relaties.
Mensen moeten hierover eens diep nadenken, je doet het alleen in relatie met JEZELF.
Independence and the freedom of choice is a gift of God for each soul
En in het kader van deze goddelijke gave, adviseer ik jou mijn schrijven zo snel als mogelijk te vergeten.
Saludos cordial (hartegroet),
Polder Pablo
Hallo Irene,
De Musea, de bibliotheken, hangen en staan vol emotie, die fladderende, menselijke gevoelens geworden tot keiharde waarheden, af schilderingen, brein spiegels van hun créateurs, ja zo complex is dit gegeven, waar het één op houd, begint het andere, en soms overlappen ze ook nog, en mengen zich als verf tot een nieuwe kleur, een nieuwe waarheid.
Het is niet simpel te verwoorden, toch is het simpel in ons denken, het onderscheid, is duidelijk, maar de menselijke gevoelens nemen soms een loopje met ons.
Van middag zat ik mijn dagelijkse aquarelletje te maken in onze tuin, vol bloemen en ik was blij, op eens moest ik denken aan mijn lieve moeder en werd ik heel bedroefd, want ik had haar nog zo veel willen vragen.
Het is niet eenvoudig, je bent je hele leven bezig om je gevoelens uit de war te halen, ach en het lukt maar niet, nu dat zal dan wel het mens zijn wezen.
vervolg…
[quote](Meneer in de zaal): ‘Meester, ik ben een nieuweling in deze kring en
daarom zijn mijn vragen misschien ook een beetje naïef. Ik wou graag van
u weten, indien het mogelijk is: wat wordt precies bedoeld met de ‘Eeuw
van Christus’? En welke taak hebben wij in dit werk de ‘Eeuw van
Christus’?’
De taak is, om u, indien gij dat wilt, om uzelf te verruimen. Meer
niet. U kunt niets anders doen. We hebben daar de boeken, u kunt de
boeken lezen, u kunt ze aan mensen geven. Meer is er niet.
Maar de Universiteit, de ‘Eeuw van Christus’ wil zeggen, dat nu de
wetten van Christus voor geest, ruimte, en de goddelijke wetten worden
verklaard. We zijn vier, vijf jaar bezig en we hebben zo’n twee-,
zo’n vier-, vijf-, zeshonderd lezingen gegeven, en er zijn mensen die
hebben al die lezingen meegemaakt en beleefd, en nu kunnen ze een
oordeel krijgen, voor zichzelf maken, waar we heen gaan.
Nu wordt u… Elke wet, voor ziel, geest en lichaam, voor de ruimte,
voor Christus en God, willen wij u verklaren. En die eeuw, die tijd is
nu begonnen. De ‘Eeuw van Christus’ wil zeggen, dat Christus, toen
298 5 DECEMBER 1950
Hij ging, toen Hij overging. Toen men Hem aan het kruis had geslagen,
had Hij nog duizenden jaren, indien mogelijk, kunnen leven; en
dan had ChrÃstus al deze wetten verklaard. Neemt u dat aan? Men
heeft Hem aan het kruis geslagen en vermoord.
Nu zegt het protestantistische kind en het katholieke kind: Hij is
voor de mens gestorven. Gelooft u dat? Neemt u dat nog aan?
(Meneer in de zaal): ‘Ik ben ermee bezig…’
Kijk, indien u nu de boeken volgt, ‘Een Blik in het Hiernamaals’,
en u krijgt hier ‘Zij die terugkeerden uit de dood’, er zijn er tien,
twaalf, vijftien, negentien boeken, dan komt u verder. Maar indien u
de bijbel, die gezegdes van de bijbel niet voor uzelf kunt ontleden,
komt u ook niet verder. Dat moet u er maar uit halen.
Wij geven deze lezingen om uw vragen te beantwoorden en u een
beeld te geven waar de mens ‘achter de kist’ leeft. Dat krijgt u hoofdzakelijk
in ‘Een Blik in het Hiernamaals’ en ‘Het Ontstaan van het
Heelal’. Die boeken die zijn uitverkocht, maar u kunt ze wel in de
bibliotheek lezen hier. Maar begin bij de eerste boeken, en dan krijgt
u langzaamaan verruiming.
Maar u zelf kunt niets doen, wij komen voor ú. Wij kunnen niets…
U behoeft niet als een Jehovakind over de straat te lopen, men aanvaardt
u toch niet. En de stof, de wijsheid, de bewustwording van de
boeken moeten u zeggen in welk gevoelscentrum u leeft. Dat vertellen
u de boeken. Meer willen wij niet. Is dat duidelijk?
(Meneer in de zaal): ‘Ik dank u.’[/quote]
[quote](Mevrouw in de zaal): ‘Meester Zelanus, als beginneling van de geestelijke
universiteit vraag ik u… U zei daar zonet: het geestelijk bewustzijn
kan ik u niet schenken. Maar nu vraag ik u: hoe kan ik tot geestelijk
bewustzijn komen?’
Indien u dat zelf wilt beleven. Ik kan het u niet schenken. U kunt
de boeken lezen, u kunt luisteren, maar u moet er zelf aan beginnen.
Is dat zo?
(Mevrouw in de zaal): ‘Inderdaad.’
Daar hebt u het.
(Mevrouw in de zaal): ‘Daar ben ik aan begonnen. Maar hoe kan ik
verder komen?’
Dat leest u… Hebt u de boeken gelezen?
(Mevrouw in de zaal): ‘Nee.’
Begin eens met ‘Een Blik in het Hiernamaals’. Begin, indien u van
zelfmoord hebt gehoord, ‘De Kringloop der Ziel’. Begin, hoe u moet
handelen.
U kunt ontwaking krijgen door uw eigen kracht. U hebt die boeken
desnoods niet eens nodig. Maar wanneer u doorgaat en u geeft liefde,
u aanvaardt de Messias zoals Hij het heeft gewild…
Maar niet gaan bidden ‘En U zult me morgen wel helpen’, en ‘u zult
morgen uw handen op Zijn bloedoffer kunnen leggen.’ Dat nemen
wij niet, en dat bestaat ook niet. Dat heeft de kerk, dat heeft de universiteit
van nu nog te aanvaarden en te beleven.
16 JANUARI 1951 69
Maar wanneer u daaraan wilt beginnen, dan krijgt u vanzelf de ontwaking.
Maar wanneer u nu door uzelf naar het hiernamaals zoekt, de astrale
wereld, dan komt u daar niet zo spoedig achter. En dan kunnen die
boeken u weer helpen, door de mens die er leeft. Is dat duidelijk?
Nu krijgt u wat de professor, uw leerling, uw student leert om een
mens te helpen, om die ziekten eruit te snijden, uit het lichaam.
Bijvoorbeeld, indien u – u voelt wel wat ik bedoel – indien ik u zeg:
‘U moet er zelf aan beginnen’, ja, dan hebt u aan die boeken een steun.
Want dan gaan wij en zullen wij u vertellen wat wij hebben beleefd
toen wij dát en dát en dát konden bereiken en betreden.
Door ‘De Kringloop der Ziel’ krijgt u bijvoorbeeld een beeld: waarom
heb ik zelfmoord gepleegd?. Doe dat nóóit. Ziet u? Want wanneer
u die wetten niet kent, ook al zoudt u nog zo lief en goed en oprecht
en eerlijk zijn, liefdevol, u leert nimmer de wetten voor de zelfmoord
kennen. En de mens die zelfmoord heeft gepleegd, en die dat door kan
geven, die geeft u nu houvast, en die draagt u. Voelt u wat ik bedoel?
Alleen dán, wanneer u het leven beleeft, met de mensen spreekt – u
komt hier in de maatschappij met duizenden mensen in contact – dan
kunt u goeddoen, maar dan blijft u in het stoffelijke. Of u zult de
gaven moeten bezitten om die ruimte voor uzelf te kunnen opvangen.
Hebt u dat?
(Mevrouw in de zaal): ‘Enigszins.’
U moet zelf weten wat u doet, mijn kind. Maar ik zeg altijd dÃt, en
dat is waar, of wij zouden de hovaardij aanvaarden: ik verbeeld mij
niet dat ik u iets geef, ook al gaf ik u duizend boeken; u moet er toch
zelf innerlijk aan beginnen.
Is dat eerlijk?
(Mevrouw in de zaal reageert.)
Dank u.[/quote]
Een klein leukigheidje ivm. boeken lezen en wanneer we er niet zelf aan beginnen heeft al dat gelees niets te beteken…
[quote]Als u alle talen der wereld spreekt en er is geen liefde bij voor
‘achter de kist’, voor de sferen van licht, en die heet rechtvaardigheid,
harmonie, mevrouw, dan bent u niets, zei Christus. Dus u
bent al een meester en u wordt en u blijft kosmisch bewust, u kunt
als mens geestelijk bewust uw leven beleven, en dan bent u een meesteres
en een meester indien elke handeling en daad en gedachte afstemming
heeft op die eerste sfeer, en dan bént u het. Is dat niet
eerlijk? Dus, en dan zegt u… U hoeft niet te lezen. U kunt wel lezen
maar… u kunt alle boeken lezen, u kunt alle wetenschappen in u
opnemen, en als wij er niet aan beginnen om dat duiveltje in ons te
kraken en zijn kostbare nek af te breken, dan gaat dat ding door en
zijn wij in disharmonie. En dan kunt u wel zeggen straks: ‘Wat kan
mij het schelen, ik zal er ook wel komen’, dan staat u net zo volkomen
stil als dat u zegt: ‘Die God, bewijs me dat maar eens of Die er
is.’ En u gelooft me niet, maar zoals dát hier, als u maar één eventjes,
één eventjes zegt: ‘Ja maar…eh, wacht nou eens even’, en u wilt dan
ook overbluffen en overheersen, dan bent u alweer niet in harmonie
met de werkelijkheid.
Maar dan krijgt u geen bewustzijn en
geen gevoel. Want door dat werkelijke denken en dienen gaat uw
bewustzijn als gevoel verruimen en krijgt u het meesterschap in harmonie
en rechtvaardigheid en liefde in handen, dat overtreft voor al
de ruimten van God alles; en dat zijn de goddelijke fundamenten
voor en in de mens, die u nu zelf legt door uw dienen, en daar hebt
u niet eens een boek voor nodig. Nietwaar? Godgeleerdheid, dit
boek… We hebben het nu over godgeleerdheid. En dan moet u
maar eens beginnen met de maatschappij.
Als u nu iets wilt zijn en u grijpt even te hoog met uw handen, en
u hebt het niet, u bezit het niet, wat doet u dan? Nu moet u eens een
spiritualist zijn en u moet zich verbeelden dat u meester bent, of u
bent een kunstenaar op de bühne, dan zullen ze het u wel zeggen,
dan zegt de recensent: ‘Wil je gauw maken dat je wegkomt, leerling.’
In Diligentia komt zo’n (Jozef zingt iets plechtigs), en dan
speelt hij en dan zegt die recensent: ‘An das Katzengejammer haben
wir überhaupt nichts.’ En dan bent u een jammerende kat. En als u
nu naar de wetenschappen gaat, dan moet u het bewijzen, want u
krijgt uw titeltje niet in Leiden, u wordt geen doctor.
Maar iets dat de mens kan grijpen en tussen leven en dood hangt,
zoals de mediums dat doen hier, en dan zeggen ze, en dan knippen
ze maar met de ogen en dan verkondigen ze ook wat… en ze houden
de evolutie tegen, ze weten het niet. En het staat toch in ‘Geestelijke
gaven’, die vergrijpen zich aan Christus, want Christus bracht
evolutie en nu brengen zij leugen en bedrog. De mens die zich aan
mediamieke gaven vergrijpt is niet zo erg als de mens die een moord
begaat op de stoffelijke mens; die kan nog goedmaken. Maar nu
gaat het over de mensheid: miljoenen mensen houdt u tegen door
het woord dat u geeft als medium, en dat bedrog is, en waardoor het
goede wordt gekraakt.
[/quote]
[quote]En mensen hier lezen boeken, die maken zich iets eigen, en buigen
zich voor niets, meneer. Ze denken niet, ze denken er glad naast.
Ze gaan er zo heerlijk omheen. Ach meneer, praten daar in de maatschappij,
en dan hebben ze: ‘Ach meneer, ga toch weg. Uw vrouw
dood? Ach meneer, ga toch door.’ ZÃjn vrouw die leeft, hè? ‘Ja, uw
vrouw leeft, meneer, zal ik u eens even wat vertellen? Wilt u boeken
lezen?’
Na vier maanden moeten ze het zelf bewijzen, meneer, en zakken
ze in elkaar. Bluf, meneer, daar op kantoor. Als u, meneer, aan gene
zijde komt en u staat daar en u wilt mensen overtuigen en u hebt het
zelf nog niet bewezen; meneer, die sfeer is er niet eens. U hebt niet
eens een gene zijde, mevrouw en meneer, en geen houvast en geen
bodem onder uw voeten, want u had dat hier, u hebt het daar en u
hebt het overal eerst te bewijzen door het buigen. Buigen. En die
mensen die hoor je dagelijks praten op hun kantoren, en is iemand
die loopt daar met leed en smart en ellende.
En hoe dacht u nu dat ik leerde denken toen meester Alcar begon
met mij? Om de mens maar af te bluffen: Ik weet alles, ik ben aan
gene zijde geweest, ik schrijf boeken, ze schilderen, en ik mag uittreden,
en ik vlieg door de ruimte? Ach mevrouw, ik moet eerst nog
een doodeenvoudige roodvonk kunnen beleven, een heerlijke longontsteking,
om te bewijzen of ik me kan buigen voor een heerlijke
klap midden in mijn gezicht, nu in de longetjes.
Ja, is dat niet zo?
De mens vraagt hoe hij is in het Al en vergeet hier hoe hij in
272 1 MEI 1952
waarheid zal zijn. Als u over kosmologie begint, we hebben het nu
in Diligentia over de kosmologie, about the universe, over het universum…
Mevrouw, elke gedachte is universeel diep, zegt meester
Zelanus en zeggen de meesters, en is waarheid. Bewijs eerst wat u
kunt. We kunnen wel bluffen en schreeuwen en drukte maken.
Als u straks ‘Jeus III’ leest… De mens wil mij naäpen door gaven
te bezitten. Ik wilde dat u het kon, en dat u het waarlijk kon; kreeg
u alles van mij cadeau, als u het net zo doet. Maar in één week bent
u volkomen van de kaart, uit de maatschappij, dan verwacht Rosenburg
u. En Rosenburg hier in Den Haag kennen we allemaal, dat is
een krankzinnigengesticht, een psychiatrische inrichting. Maar de
mens wil dit, en de mens doet dat, en de mens wil zus, en de mens
wil alles; ja, van een ander! Maar wanneer hij voor dat kistje, dat
sterven van een karaktertrekje komt te staan…
Dames en heren, is het waar of niet, als je elkaar kunt begrijpen en
je kunt met elkaar het hoofd buigen, en u waakt werkelijk om geen
stoornissen te willen beleven, dan heb je een hemel als een paradijs.
En dan hoef je heus niet rijk te zijn, dan komt het er helemaal niet
op aan of u geld hebt. Maar dan is een wandeling in de natuur meer
waard dan een schouwburg, dan een groot dinner, en een bioscoop,
en een automobiel, mevrouw, want op eigen benen te staan in Moeder
Natuur en het éénzijn, het zitje, en het gesprek, en de lach, en
het gevoel van die fijne ziel naast je omdat je elkaar begrijpt… Ja,
daar zitten we nu. En nu komt dat heerlijke natuurlijke koeren terug.
En als u dan zestig en zeventig jaar bent, dame, dan koert u veel
bewuster en heerlijker en geestelijker dan de tijd toen u twintig,
eenentwintig jaar was.[/quote]
[quote]Ik heb het ook gezegd. We leren door boeken lezen en al die lezingen…
Verbeeldt u maar niet dat ik er mij iets van aantrek. Maar
dacht u nu dat ik waarlijk geloof, dame, dat u iets leert, alleen door
412 12 JUNI 1952
lezingen en door die dingen? Het is weleens moedeloos, hoor, dat
heb ik weleens meermalen gezegd, om al dat te verklaren, want wij
zijn nog gek, wij zijn zo lamlendig, wij mensen: wij slaan en trappen
en doen nog meer. Hoe kunt u dit gevoelsleven, die goddelijke kern,
waar deze dame het nu over heeft, hoe kunt u die nu tot ontwaking
brengen? Hebben wij daar al niet een twintig-, dertigtal rollen*) van?
En hebben wij hier niet drie jaar over gesproken? Wist u dat niet?
Wist u dat werkelijk niet? U weet het wel, dame, ik zal het u bewijzen
dat u het weet.
(Tot iemand in de zaal): Wel?
(Meneer in de zaal): ‘Door te dienen.’
Door te dienen.
(Meneer in de zaal): ‘…te aanvaarden.’
Door te dienen. Wij moeten in harmonie worden met de goddelijke
wetten, en dat is: harmonie, welwillendheid, rechtvaardigheid,
begrijpen, universele liefde.
Wie heeft dat van ons?
Als u dat werkelijk hebt, dan dijt u uit, en hebt u niets van de
wereld nodig, geen wijsheid, geen boeken, geen meesters. Maar zij
hebben hun innerlijke nek gebroken en waarom zouden zij ons dan
niet waarschuwen: doe het zo, doe het zo, doe het zo.
‘Meester Zelanus met zijn boeken heeft meer bereikt dan wij met
onze kosmologie’, zegt meester Alcar, ‘omdat hij de mens voor de
zelfmoord kon waarschuwen. Ja’, zegt meester Alcar, ‘meester Zelanus
kreeg die eer om dat leven te vertellen, want ik heb ook zelfmoord
gepleegd ergens’, zegt hij, ‘en wel twintigmaal.’[/quote]
[quote]Ik heb een psycholoog gehoord, verleden jaar, en die had ze gelezen,
een psycholoog, hij zegt: ‘Het grootste, grootste, grootste werk
dat ik ooit in mijn leven op de wereld nóg eens zal lezen is het werk
‘Maskers en Mensen’ van Jozef Rulof.’ Een psycholoog. Hij zegt:
‘Mijn god, mijn god, mijn god, duizendmaal kun je die boeken lezen,
want elke zin verbindt je weer met geest, met ruimte, met maatschappij,
met studie, met wetenschap, met de mens zelf.’ Daar staan
we.[/quote]
[quote name="KeZa"]Een klein leukigheidje ivm. boeken lezen en wanneer we er niet zelf aan beginnen heeft al dat gelees niets te beteken…
[quote]Als u alle talen der wereld spreekt en er is geen liefde bij voor
‘achter de kist’, voor de sferen van licht, en die heet rechtvaardigheid,
harmonie, mevrouw, dan bent u niets, zei Christus. Dus u
bent al een meester en u wordt en u blijft kosmisch bewust, u kunt
als mens geestelijk bewust uw leven beleven, en dan bent u een meesteres
en een meester indien elke handeling en daad en gedachte afstemming
heeft op die eerste sfeer, en dan bént u het. Is dat niet
eerlijk? Dus, en dan zegt u… U hoeft niet te lezen. U kunt wel lezen
maar… u kunt alle boeken lezen, u kunt alle wetenschappen in u
opnemen, en als wij er niet aan beginnen om dat duiveltje in ons te
kraken en zijn kostbare nek af te breken, dan gaat dat ding door en
zijn wij in disharmonie. En dan kunt u wel zeggen straks: ‘Wat kan
mij het schelen, ik zal er ook wel komen’, dan staat u net zo volkomen
stil als dat u zegt: ‘Die God, bewijs me dat maar eens of Die er
is.’ En u gelooft me niet, maar zoals dát hier, als u maar één eventjes,
één eventjes zegt: ‘Ja maar…eh, wacht nou eens even’, en u wilt dan
ook overbluffen en overheersen, dan bent u alweer niet in harmonie
met de werkelijkheid.
Maar dan krijgt u geen bewustzijn en
geen gevoel. Want door dat werkelijke denken en dienen gaat uw
bewustzijn als gevoel verruimen en krijgt u het meesterschap in harmonie
en rechtvaardigheid en liefde in handen, dat overtreft voor al
de ruimten van God alles; en dat zijn de goddelijke fundamenten
voor en in de mens, die u nu zelf legt door uw dienen, en daar hebt
u niet eens een boek voor nodig. Nietwaar? Godgeleerdheid, dit
boek… We hebben het nu over godgeleerdheid. En dan moet u
maar eens beginnen met de maatschappij.
Als u nu iets wilt zijn en u grijpt even te hoog met uw handen, en
u hebt het niet, u bezit het niet, wat doet u dan? Nu moet u eens een
spiritualist zijn en u moet zich verbeelden dat u meester bent, of u
bent een kunstenaar op de bühne, dan zullen ze het u wel zeggen,
dan zegt de recensent: ‘Wil je gauw maken dat je wegkomt, leerling.’
In Diligentia komt zo’n (Jozef zingt iets plechtigs), en dan
[/quote][/quote]
Hola aloha hermano cosmico Kevin met een grote of kleine K,
Mijn meeste kennis betreft mensen en het leven heb ik meestal buiten opgedaan/ervaren onder het gezelschap van mijn medemensen. Dat kan geen boek, schilderij evenaren en het is echt goddelijk en het aller mooiste ervan is, ik ben er Zelf bij en iedere keer leer ik weer iets nieuws van mijn mede zoekers en het maakt niet uit of ze atheïstisch of gelovig zijn.
Ik ga nu weer lekker naar buiten om onder mijn levende medemensen in het heden te vertoeven.
Saludos y abrazos cordial en geniet van de zomer zonnewende van vandaag, hier in Holanda is het nu wel zwaarbewolkt maar voor de zonnestralen is dat geen belemmering,
Polder Pablo
Enneh amigo Kevin,
In het kader van onafhankelijkheid, vergeet mijn woorden en laat je nooit door een ander leiden en onderzoek en zoek zelf de betekenis van het leven. Maar gelukkig heb jij de vrije keus om zelf te beslissen en dat zal ik altijd respecteren.
En nu ga ik echt pleite.
Saludos y abrazos universal,
Polder Pablito
@ KeMa,
ik zal het citeer hier niet gebruiken, maar ik vind het hoogst ongepast om boeken uit te geven op Bovendien.
Je had dit hele relaas gemakkelijk terug kunnen brengen tot twee mooie zinnen, om je punt te maken, hoogmoed komt voor den val !
[quote name="KeZa"]vervolg…
[quote](Meneer in de zaal): ‘Meester, ik ben een nieuweling in deze kring en
daarom zijn mijn vragen misschien ook een beetje naïef. Ik wou graag van
u weten, indien het mogelijk is: wat wordt precies bedoeld met de ‘Eeuw
van Christus’? En welke taak hebben wij in dit werk de ‘Eeuw van
Christus’?’
De taak is, om u, indien gij dat wilt, om uzelf te verruimen. Meer
niet. U kunt niets anders doen. We hebben daar de boeken, u kunt de
boeken lezen, u kunt ze aan mensen geven. Meer is er niet.
Maar de Universiteit, de ‘Eeuw van Christus’ wil zeggen, dat nu de
wetten van Christus voor geest, ruimte, en de goddelijke wetten worden
verklaard. We zijn vier, vijf jaar bezig en we hebben zo’n twee-,
zo’n vier-, vijf-, zeshonderd lezingen gegeven, en er zijn mensen die
hebben al die lezingen meegemaakt en beleefd, en nu kunnen ze een
oordeel krijgen, voor zichzelf maken, waar we heen gaan.
Nu wordt u… Elke wet, voor ziel, geest en lichaam, voor de ruimte,
voor Christus en God, willen wij u verklaren. En die eeuw, die tijd is
nu begonnen. De ‘Eeuw van Christus’ wil zeggen, dat Christus, toen
298 5 DECEMBER 1950
Hij ging, toen Hij overging. Toen men Hem aan het kruis had geslagen,
had Hij nog duizenden jaren, indien mogelijk, kunnen leven; en
dan had ChrÃstus al deze wetten verklaard. Neemt u dat aan? Men
heeft Hem aan het kruis geslagen en vermoord.
Nu zegt het protestantistische kind en het katholieke kind: Hij is
voor de mens gestorven. Gelooft u dat? Neemt u dat nog aan?
(Meneer in de zaal): ‘Ik ben ermee bezig…’
Kijk, indien u nu de boeken volgt, ‘Een Blik in het Hiernamaals’,
en u krijgt hier ‘Zij die terugkeerden uit de dood’, er zijn er tien,
twaalf, vijftien, negentien boeken, dan komt u verder. Maar indien u
de bijbel, die gezegdes van de bijbel niet voor uzelf kunt ontleden,
komt u ook niet verder. Dat moet u er maar uit halen.
Wij geven deze lezingen om uw vragen te beantwoorden en u een
beeld te geven waar de mens ‘achter de kist’ leeft. Dat krijgt u hoofdzakelijk
in ‘Een Blik in het Hiernamaals’ en ‘Het Ontstaan van het
Heelal’. Die boeken die zijn uitverkocht, maar u kunt ze wel in de
bibliotheek lezen hier. Maar begin bij de eerste boeken, en dan krijgt
u langzaamaan verruiming.
Maar u zelf kunt niets doen, wij komen voor ú. Wij kunnen niets…
U behoeft niet als een Jehovakind over de straat te lopen, men aanvaardt
u toch niet. En de stof, de wijsheid, de bewustwording van de
boeken moeten u zeggen in welk gevoelscentrum u leeft. Dat vertellen
u de boeken. Meer willen wij niet. Is dat duidelijk?
(Meneer in de zaal): ‘Ik dank u.’[/quote]
[quote](Mevrouw in de zaal): ‘Meester Zelanus, als beginneling van de geestelijke
universiteit vraag ik u… U zei daar zonet: het geestelijk bewustzijn
kan ik u niet schenken. Maar nu vraag ik u: hoe kan ik tot geestelijk
bewustzijn komen?’
Indien u dat zelf wilt beleven. Ik kan het u niet schenken. U kunt
de boeken lezen, u kunt luisteren, maar u moet er zelf aan beginnen.
Is dat zo?
(Mevrouw in de zaal): ‘Inderdaad.’
Daar hebt u het.
(Mevrouw in de zaal): ‘Daar ben ik aan begonnen. Maar hoe kan ik
verder komen?’
Dat leest u… Hebt u de boeken gelezen?
(Mevrouw in de zaal): ‘Nee.’
Begin eens met ‘Een Blik in het Hiernamaals’. Begin, indien u van
zelfmoord hebt gehoord, ‘De Kringloop der Ziel’. Begin, hoe u moet
handelen.
U kunt ontwaking krijgen door uw eigen kracht. U hebt die boeken
desnoods niet eens nodig. Maar wanneer u doorgaat en u geeft liefde,
u aanvaardt de Messias zoals Hij het heeft gewild…
Maar niet gaan bidden ‘En U zult me morgen wel helpen’, en ‘u zult
morgen uw handen op Zijn bloedoffer kunnen leggen.’ Dat nemen
wij niet, en dat bestaat ook niet. Dat heeft de kerk, dat heeft de universiteit
van nu nog te aanvaarden en te beleven.
16 JANUARI 1951 69
Maar wanneer u daaraan wilt beginnen, dan krijgt u vanzelf de ontwaking.
Maar wanneer u nu door uzelf naar het hiernamaals zoekt, de astrale
wereld, dan komt u daar niet zo spoedig achter. En dan kunnen die
boeken u weer helpen, door de mens die er leeft. Is dat duidelijk?
Nu krijgt u wat de professor, uw leerling, uw student leert om een
mens te helpen, om die ziekten eruit te snijden, uit het lichaam.
Bijvoorbeeld, indien u – u voelt wel wat ik bedoel – indien ik u zeg:
‘U moet er zelf aan beginnen’, ja, dan hebt u aan die boeken een steun.
Want dan gaan wij en zullen wij u vertellen wat wij hebben beleefd
toen wij dát en dát en dát konden bereiken en betreden.
Door ‘De Kringloop der Ziel’ krijgt u bijvoorbeeld een beeld: waarom
heb ik zelfmoord gepleegd?. Doe dat nóóit. Ziet u? Want wanneer
u die wetten niet kent, ook al zoudt u nog zo lief en goed en oprecht
en eerlijk zijn, liefdevol, u leert nimmer de wetten voor de zelfmoord
kennen. En de mens die zelfmoord heeft gepleegd, en die dat door kan
geven, die geeft u nu houvast, en die draagt u. Voelt u wat ik bedoel?
Alleen dán, wanneer u het leven beleeft, met de mensen spreekt – u
komt hier in de maatschappij met duizenden mensen in contact – dan
kunt u goeddoen, maar dan blijft u in het stoffelijke. Of u zult de
gaven moeten bezitten om die ruimte voor uzelf te kunnen opvangen.
Hebt u dat?
(Mevrouw in de zaal): ‘Enigszins.’
U moet zelf weten wat u doet, mijn kind. Maar ik zeg altijd dÃt, en
dat is waar, of wij zouden de hovaardij aanvaarden: ik verbeeld mij
niet dat ik u iets geef, ook al gaf ik u duizend boeken; u moet er toch
zelf innerlijk aan beginnen.
Is dat eerlijk?
(Mevrouw in de zaal reageert.)
Dank u.[/quote][/quote]
Hola aloha Kevin,
Wanneer mensen het met me eens zijn, heb ik altijd het idee dat ik het verkeerd heb.
Enneh Kevin,
jouw onvoorwaardelijke liefde voor Jozef is voor mijn persoon wonderbaarlijk en goddelijk, maar niet mijn levenspad. Maar het belangrijkste vind ik dat jij je heel gelukkig voelt in de Boodschap van Jozef en daarom zal ik het niet in mijn hoofd halen om jou op andere ideeën te brengen.
Saludos y abrazos,
Pablo
Kom straks, wanneer je aan GZ komt, niet af met het excuus dat je het hier niet had kunnen weten hé :-*
😉 8)
Misschien toch nog even aanreiken dat binnen de komende 15-30jaar het Directe Stemapparaat er zal zijn waardoor men een directe verbinding, zonder storingen, zal verkrijgen met GZ en daar zal precies gezegd worden wat ook allemaal in de boeken van de Universiteit van Christus geschreven staat.
Enne tis niet alleen dat ik de wijsheid van Jozef aanvaard maar vooral dat ik door studie, ook versterkt door eigen ervaringen, ervan ben overtuigd dat deze wijsheid van veel hoger komt want zonder de meesters en aan de top Christus, was dit nooit mogelijk geweest op de eerste plaats. Maar ja ieder die (nog) denkt dat één persoon dit allemaal uit zijn duim kan zuigen, een jongen van begin 20ste eeuw uit de Achterhoek en nooit iets heeft mogen leren want hij moest zo zuiver mogelijk blijven, nou dan weet ik het ook niet meer. Laat staan de kunstwerken die ‘door’ hem tot stand zijn gekomen. Je moet maar eens proberen een schilderij van onderste boven te schilderen in zo’n 15-20 minuten. Ze hebben er toentertijd zelfs foto’s van genomen:
[url]https://skydrive.live.com/?cid=7b60a743217b6600#cid=7B60A743217B6600&id=7B60A743217B6600%211187[/url]
[url]
https://skydrive.live.com
/?cid=7b60a743217b6600#cid=7B60A743217B6600&id=7B60A743217B6600%211188[/url]
Maar zolang je overtuigd bent van een volgend leven en je weet dat je in de bewuste sferen komt door goed te doen, dan heb je in feite al geen boek meer nodig. Maar het kan wel handig zijn om hier op aarde al op voorhand een houvast te hebben in de wetten van het sterven en hoe het zo’n beetje in elkaar steekt. Men hoeft het je dan niet meer zo uit te leggen omdat je er al iets vanaf weet.
Daarmee dat ik het ook aanreik en diegene die zich er (nog) niet in kunnen vinden…nou dat is ook goed hoor. Even goede vrienden 🙂
[quote name="KeZa"]Kom straks, wanneer je aan GZ komt, niet af met het excuus dat je het hier niet had kunnen weten hé :-*
😉 8)
Misschien toch nog even aanreiken dat binnen de komende 15-30jaar het Directe Stemapparaat er zal zijn waardoor men een directe verbinding, zonder storingen, zal verkrijgen met GZ en daar zal precies gezegd worden wat ook allemaal in de boeken van de Universiteit van Christus geschreven staat.
Enne tis niet alleen dat ik de wijsheid van Jozef aanvaard maar vooral dat ik door studie, ook versterkt door eigen ervaringen, ervan ben overtuigd dat deze wijsheid van veel hoger komt want zonder de meesters en aan de top Christus, was dit nooit mogelijk geweest op de eerste plaats. Maar ja ieder die (nog) denkt dat één persoon dit allemaal uit zijn duim kan zuigen, een jongen van begin 20ste eeuw uit de Achterhoek en nooit iets heeft mogen leren want hij moest zo zuiver mogelijk blijven, nou dan weet ik het ook niet meer. Laat staan de kunstwerken die ‘door’ hem tot stand zijn gekomen. Je moet maar eens proberen een schilderij van onderste boven te schilderen in zo’n 15-20 minuten. Ze hebben er toentertijd zelfs foto’s van genomen:
[url]https://skydrive.live.com/?cid=7b60a743217b6600#cid=7B60A743217B6600&id=7B60A743217B6600%211187[/url]
[url]
https://skydrive.live.com
/?cid=7b60a743217b6600#cid=7B60A743217B6600&id=7B60A743217B6600%211188[/url]
Maar zolang je overtuigd bent van een volgend leven en je weet dat je in de bewuste sferen komt door goed te doen, dan heb je in feite al geen boek meer nodig. Maar het kan wel handig zijn om hier op aarde al op voorhand een houvast te hebben in de wetten van het sterven en hoe het zo’n beetje in elkaar steekt. Men hoeft het je dan niet meer zo uit te leggen omdat je er al iets vanaf weet.
Daarmee dat ik het ook aanreik en diegene die zich er (nog) niet in kunnen vinden…nou dat is ook goed hoor. Even goede vrienden :-)[/quote]
New Version
Eagles – Hotel California
Diosito es divono
[url]http://youtu.be/kYf4kqnAWos[/url]
You can check every time, but you can never le
[quote name="KeZa"]Kom straks, wanneer je aan GZ komt, niet af met het excuus dat je het hier niet had kunnen weten hé :-*
😉 8)
Misschien toch nog even aanreiken dat binnen de komende 15-30jaar het Directe Stemapparaat er zal zijn waardoor men een directe verbinding, zonder storingen, zal verkrijgen met GZ en daar zal precies gezegd worden wat ook allemaal in de boeken van de Universiteit van Christus geschreven staat.
Enne tis niet alleen dat ik de wijsheid van Jozef aanvaard maar vooral dat ik door studie, ook versterkt door eigen ervaringen, ervan ben overtuigd dat deze wijsheid van veel hoger komt want zonder de meesters en aan de top Christus, was dit nooit mogelijk geweest op de eerste plaats. Maar ja ieder die (nog) denkt dat één persoon dit allemaal uit zijn duim kan zuigen, een jongen van begin 20ste eeuw uit de Achterhoek en nooit iets heeft mogen leren want hij moest zo zuiver mogelijk blijven, nou dan weet ik het ook niet meer. Laat staan de kunstwerken die ‘door’ hem tot stand zijn gekomen. Je moet maar eens proberen een schilderij van onderste boven te schilderen in zo’n 15-20 minuten. Ze hebben er toentertijd zelfs foto’s van genomen:
[url]https://skydrive.live.com/?cid=7b60a743217b6600#cid=7B60A743217B6600&id=7B60A743217B6600%211187[/url]
[url]
https://skydrive.live.com
/?cid=7b60a743217b6600#cid=7B60A743217B6600&id=7B60A743217B6600%211188[/url]
Maar zolang je overtuigd bent van een volgend leven en je weet dat je in de bewuste sferen komt door goed te doen, dan heb je in feite al geen boek meer nodig. Maar het kan wel handig zijn om hier op aarde al op voorhand een houvast te hebben in de wetten van het sterven en hoe het zo’n beetje in elkaar steekt. Men hoeft het je dan niet meer zo uit te leggen omdat je er al iets vanaf weet.
Daarmee dat ik het ook aanreik en diegene die zich er (nog) niet in kunnen vinden…nou dat is ook goed hoor. Even goede vrienden :-)[/quote]
[quote name="KeZa"]Kom straks, wanneer je aan GZ komt, niet af met het excuus dat je het hier niet had kunnen weten hé :-*
😉 8)
Misschien toch nog even aanreiken dat binnen de komende 15-30jaar het Directe Stemapparaat er zal zijn waardoor men een directe verbinding, zonder storingen, zal verkrijgen met GZ en daar zal precies gezegd worden wat ook allemaal in de boeken van de Universiteit van Christus geschreven staat.
Enne tis niet alleen dat ik de wijsheid van Jozef aanvaard maar vooral dat ik door studie, ook versterkt door eigen ervaringen, ervan ben overtuigd dat deze wijsheid van veel hoger komt want zonder de meesters en aan de top Christus, was dit nooit mogelijk geweest op de eerste plaats. Maar ja ieder die (nog) denkt dat één persoon dit allemaal uit zijn duim kan zuigen, een jongen van begin 20ste eeuw uit de Achterhoek en nooit iets heeft mogen leren want hij moest zo zuiver mogelijk blijven, nou dan weet ik het ook niet meer. Laat staan de kunstwerken die ‘door’ hem tot stand zijn gekomen. Je moet maar eens proberen een schilderij van onderste boven te schilderen in zo’n 15-20 minuten. Ze hebben er toentertijd zelfs foto’s van genomen:
[url]https://skydrive.live.com/?cid=7b60a743217b6600#cid=7B60A743217B6600&id=7B60A743217B6600%211187[/url]
[url]
https://skydrive.live.com
/?cid=7b60a743217b6600#cid=7B60A743217B6600&id=7B60A743217B6600%211188[/url]
Maar zolang je overtuigd bent van een volgend leven en je weet dat je in de bewuste sferen komt door goed te doen, dan heb je in feite al geen boek meer nodig. Maar het kan wel handig zijn om hier op aarde al op voorhand een houvast te hebben in de wetten van het sterven en hoe het zo’n beetje in elkaar steekt. Men hoeft het je dan niet meer zo uit te leggen omdat je er al iets vanaf weet.
Daarmee dat ik het ook aanreik en diegene die zich er (nog) niet in kunnen vinden…nou dat is ook goed hoor. Even goede vrienden :-)[/quote]
Tekst van een medemens uit 2012 en niet van Jozef en heel actueel in het heden:
[i]De Aarde is onze Moeder[/i]
Als walvissen en dolfijnen dood aanspoelen aan de kusten,
zwermen sprinkhanen de oogsten verslinden,
legers mieren verdwaasd rondtrekken,
trekvogels niet meer weten hoe ze moeten terugkeren naar hun plek van vertrek,
bijen en vlinders uitsterven door vergiftiging van bloemen en bomen,
als vele soorten planten en dieren zich terugtrekken uit het leven,
weet dan blanke broeder, dat de laatste dagen van de aarde zijn aangebroken.
Besef dat de boodschap die uw rode broeders u brengen om de aarde en alle levende wezens lief te hebben de enige mogelijkheid is tot overleving.
De aarde is onze moeder en als u haar blijft verkrachten en leegroven,
zal ze binnen honderd jaar haar kracht tonen.
Dan zullen de aarde en de zee gaan beven,
de rivieren als ratelslangen woest met hun staart slaan,
zal de droogte uw oogst doen mislukken en zullen oorlogen over heel de wereld razen.
Water zal uw land binnenstromen en hete,
roodgloeiende modderstromen uit vuurspuwende bergen zullen over uw huizen komen.
Als u deze verschijnselen ziet,
weet dan blanke broeder, dat een terugweg niet meer mogelijk is.
Big Eagle, opperhoofd van de Eagle-clan der indianen,
in een toespraak tot het blanke opperhoofd van Washington op 4 juli 1912.
[quote name="KeZa"]Kom straks, wanneer je aan GZ komt, niet af met het excuus dat je het hier niet had kunnen weten hé :-*
😉 8)
Misschien toch nog even aanreiken dat binnen de komende 15-30jaar het Directe Stemapparaat er zal zijn waardoor men een directe verbinding, zonder storingen, zal verkrijgen met GZ en daar zal precies gezegd worden wat ook allemaal in de boeken van de Universiteit van Christus geschreven staat.
Enne tis niet alleen dat ik de wijsheid van Jozef aanvaard maar vooral dat ik door studie, ook versterkt door eigen ervaringen, ervan ben overtuigd dat deze wijsheid van veel hoger komt want zonder de meesters en aan de top Christus, was dit nooit mogelijk geweest op de eerste plaats. Maar ja ieder die (nog) denkt dat één persoon dit allemaal uit zijn duim kan zuigen, een jongen van begin 20ste eeuw uit de Achterhoek en nooit iets heeft mogen leren want hij moest zo zuiver mogelijk blijven, nou dan weet ik het ook niet meer. Laat staan de kunstwerken die ‘door’ hem tot stand zijn gekomen. Je moet maar eens proberen een schilderij van onderste boven te schilderen in zo’n 15-20 minuten. Ze hebben er toentertijd zelfs foto’s van genomen:
[url]https://skydrive.live.com/?cid=7b60a743217b6600#cid=7B60A743217B6600&id=7B60A743217B6600%211187[/url]
[url]
https://skydrive.live.com
/?cid=7b60a743217b6600#cid=7B60A743217B6600&id=7B60A743217B6600%211188[/url]
Maar zolang je overtuigd bent van een volgend leven en je weet dat je in de bewuste sferen komt door goed te doen, dan heb je in feite al geen boek meer nodig. Maar het kan wel handig zijn om hier op aarde al op voorhand een houvast te hebben in de wetten van het sterven en hoe het zo’n beetje in elkaar steekt. Men hoeft het je dan niet meer zo uit te leggen omdat je er al iets vanaf weet.
Daarmee dat ik het ook aanreik en diegene die zich er (nog) niet in kunnen vinden…nou dat is ook goed hoor. Even goede vrienden :-)[/quote]
Muziek uit het HEDEN en ik hoop dat de vibraties in GZ net zo zullen vibreren in my SOUL:
[b]little sparrow[/b]
2 versions from the new Atlantis aka USA
[url]http://youtu.be/KBAlSBs6Jk8[/url]
[url]http://youtu.be/EgEH8Xjxpw4[/url]
En KeZa que Inti y Willka Kuti te bendigan
[quote name="KeZa"]Een klein leukigheidje ivm. boeken lezen …..[/quote][/quote]
Een ander geluid van Joseph over babylon en de kinderen an Israel (La Vida) en zelfs een BLINDE kan een deze vibraties VOELEN.
MR Joseph Hill part 1
[url]http://youtu.be/TsLolNz9MQM[/url]
Jah rastafari aka we ALL are the SAME PEOPLE
We are soldiers in JAH army
[url]http://youtu.be/M79KsXmsvec[/url]
Use the divine ganja flower as DIVINE and not for PLEASURE and then you are a soldier in JAH ARMY
[quote name="KeZa"]Kom straks, wanneer je aan GZ komt, niet af met het excuus dat je het hier niet had kunnen weten hé :-*
)[/quote]
I ain’t afraid of Dead, because I love it and Dead will develop my soul and not the punishment of Devil and, therefore, is an illiterate soul like ALL of us and the Love of my God is unconditional.
What is the Wave/Particle Duality? Part 1 (Wiht Dutch subs fot those who can’t hear 🙂 )
[url]http://youtu.be/Q_h4IoPJXZw[/url]